نینتندو اخیراً اشاره کرده است که کنسول بعدی این شرکت احتمالاً نزدیک به عرضه معرفی خواهد شد. برای مقایسه باید گفت که کنسول سوییچ دو سال قبل از عرضه رونمایی شد.

کنسول فعلی نینتندو در مارس 2015 با کد NX معرفی شد. این کنسول سرانجام دو سال بعد با نام نینتندو سوییچ عرضه شد. در زمان اعلام این خبر، مشخص نبود که این یک کنسول خانگی خواهد بود یا یک کنسول دستی، و رئیس وقت نینتندو از طرفداران خواست تا برای اطلاعات بیشتر یک سال صبر کنند. نینتندو سرانجام در آوریل 2016 یک پنجره انتشار در مارس 2017 برای این کنسول اعلام کرد و هیبریدی و نام آن را در اکتبر همان سال فاش کرد.
در طول جلسه مالی سالانه نینتندو در روز سهشنبه، سرمایهگذاران از این شرکت پرسیدند که آیا معرفی یک کنسول دو سال قبل از راهاندازی یک استراتژی بازاریابی خوب است و آیا شرکت قصد دارد این برنامه را با کنسول آهسته بعدی خود تکرار کند یا خیر. Shuntaro Furukawa، رئیس نینتندو، در پاسخ به این سؤالات گفت:
در آن زمان ما در حال ورود به بازار موبایل بودیم و برای ما مهم بود که به طرفداران نشان دهیم که تمرکز اصلی ما همچنان کنسول ها هستند. به همین دلیل است که زمان معرفی Nintendo Switch یک موقعیت منحصر به فرد بود. در آینده، استراتژی ما ارائه همه چیز در بهترین زمان ممکن به جامع ترین گروه مشتریانمان خواهد بود.
روز سهشنبه، نینتندو همچنین فروش کمتر سختافزار سوییچ را اعلام کرد و گفت که کنسول جدیدی تا آوریل 2024 عرضه نمیشود. پس از آن جلسه مالی، گزارش شد که کار روی کنسول بعدی نینتندو به خوبی پیش میرود و این کنسول در سال جاری عرضه خواهد شد. سال مالی آینده شرکت
همچنین از Furukawa پرسیده شد که آیا نینتندو قصد دارد در صورت راه اندازی یک کنسول جدید، تعداد بازیکنان خود را افزایش دهد یا اینکه هدف این شرکت صرفاً حفظ بیش از 100 میلیون کاربر فعال در سال است. او پاسخ داده است:
نرخ رشد کاربران فعال سالانه ما نسبت به 3-4 سال گذشته کاهش یافته است. ما معتقدیم گام بعدی برای ما تمرکز بر فعال نگه داشتن کاربران فعلی و جذب کاربران بیشتر است. چرخه عمر یک کنسول عموما مبتنی بر انتشار بازی های بزرگ است و به همین دلیل ما متعهد به تولید نرم افزار هستیم. همچنین، به نظر ما، برای جذب کاربران به سوییچ، چیزی فراتر از ارائه بازی های جدید نیاز است.
ما فکر نمی کنیم که داشتن تعداد معینی از کاربران فعال سالانه ما را از انتشار یک کنسول جدید منصرف کند. اگر در آینده کنسول جدیدی عرضه کنیم، تعداد کاربران فعال ما تحت تأثیر تعداد سخت افزار فروخته شده قرار خواهد گرفت. همانطور که گفته شد، برای ما مهم است که مشتریان بزرگ خود را حفظ کنیم و به راحتی به نسل بعدی کنسول بازی خود انتقال دهیم. در هر صورت، هدف فعلی ما حفظ و گسترش نینتندو سوییچ در سال هفتم آن است.
نینتندو اعلام کرد که در سال مالی منتهی به مارس 2023، موفق به فروش 17.97 میلیون واحد سوییچ شده و مجموع فروش این کنسول را به 125.62 میلیون واحد رساند. انتظار می رود در سال جاری 15 میلیون سوئیچ دیگر به فروش برسد.

