به گفته وزیر ارتباطات حداقل یک ماه طول می کشد تا تاثیر اتصال پیام رسان های داخلی را ببینیم اما طبق بررسی های انجام شده روزانه چند ده هزار کاربر جدید به این پلتفرم ها اضافه می شود.
به گزارش ICTNN، حمایت از پلتفرم ها و پیام رسان های داخلی با آغاز به کار دولت سیزدهم و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بیشتر مورد توجه قرار گرفت و دولت برای کمک به شرکت های آسیب دیده حمایت ویژه ای از آنها کرد.
در آییننامه مربوطه که در آبان ماه سال گذشته رونمایی شد، حمایتهای خوبی از پلتفرمهای دیجیتال و کسبوکارها در بخشهای مختلف مالیات، زیرساخت، تسهیلات و احراز هویت نیز پیشبینی شده بود، به طوری که در ماههای اخیر تعداد کاربران این پلتفرمها افزایش یافته است. .. و مسئولان بر این باورند که طی ماه ها شرکت های اینترنتی راه خود را پیدا کرده اند.
در این میان برخی از کاربران تصور می کردند که انبوه پیام رسان ها گاهی باعث سردرگمی آنها می شود، بنابراین برای جلوگیری از انحصار و ادامه رقابت پلتفرم های داخلی، بحث اتصال پیام رسان ها به یکدیگر مطرح شد و سال گذشته او مراحل آزمایشی خود را طی کرد. پس از در نظر گرفتن زمانبندی های متعدد برای اجرای این طرح، سرانجام هفته گذشته فاز اول آن با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و نمایندگان پیام رسان های ملی رونمایی شد.
از طرفی در همان دوره و با وجود برقراری ارتباط متقابل بین پیام رسان ها، این سوال مطرح شد که چه تعداد از کاربران از پیام رسان های داخلی استفاده می کردند؟ عیسی زارع پور در این زمینه گفت: حداقل یک ماه باید بگذرد تا تاثیر این قابلیت را ببینیم اما اکنون آخرین آماری که داریم تعداد کاربران فعال ماهانه پیام رسان ایتا به 22 میلیون نفر رسیده است. یعنی حداقل ماهی یک بار از آن استفاده می کردند.
به گفته وی، پیام رسان بله حدود 16.5 میلیون، سروش پلاس حدود 10.5 میلیون و روبیکا حدود 40 میلیون کاربر فعال ماهانه دارند. همچنین کاربران فعال روزانه آنها متفاوت است اما طبق بررسی های انجام شده روزانه چند ده هزار کاربر جدید به این پلتفرم ها اضافه می شود و امید است تا زمانی که همه افراد به پیام رسان ها بپیوندند و از آنها استفاده کنند این روند ادامه داشته باشد.
پیش از این در پایان اسفند سال گذشته وزیر ارتباطات آماری از تعداد کاربران ملی پیام رسان ارائه کرده بود.
ICTNN
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات