طبق مصاحبه گاردین با شوهی یوشیدا، مدیر اجرایی پلی استیشن، هزینه ساخت God of War Ragnarok بیش از 200 میلیون دلار بوده است، در حالی که God of War 3 تنها با بودجه 44 میلیون دلاری ساخته شده است. این افزایش 500 درصدی در تخصیص بودجه است که البته با رویکرد سینمایی و گران قیمت نسخه های جدید این مجموعه که بر انیمیشن و گرافیک بصری تمرکز دارد، کاملا منطقی به نظر می رسد.
یوشیدا در ادامه در مورد چالش های تامین مالی بازی های ویدئویی صحبت کرد:
دریافت بودجه برای بازیها سخت است، اما حتی زمانی که یک بازی عالی میسازید، عناوین بسیار خوبی وجود دارند که هیچکس از آنها اطلاعی ندارد. نکته مثبت این است که این روزها ناشران گرانقیمت زیادی وجود دارند که روی عناوین مستقل تمرکز میکنند.
زمانی که سال گذشته در سائوپائولو بودم، گروههای مختلفی از Devolver، Curve Digital و Team 17 به دنبال افراد با استعدادی بودند تا بازیهای منحصربهفردی را بر اساس فرهنگ، اسطوره، هنر و موسیقی خودشان توسعه دهند، کاری که در بین همه بازیها برجسته بود. بگذارید بازار بدرخشد. برخی از بازیهای بزرگ دهها میلیون نسخه میفروشند و به سختی میتوانند هزینههای خرج شده را توجیه کنند، اما من فکر میکنم صنعت باید تنوع را بپذیرد و فکر میکنم این به طور طبیعی به وجود خواهد آمد.
بازی God of War Ragnarok هم اکنون برای پلی استیشن 4 و 5 در دسترس است.