در جدیدترین پادکست هفتگی منبع تحلیل تکنیکال بازی های ویدیویی معروف، Digital Foundry، داغ ترین موضوع حول علائم اولیه مشکلاتی است که Xbox Series S برای توسعه دهندگان ایجاد کرده است.
در واقع، موضوع اصلی پادکست اخیر Digital Foundry، بازی جدید استودیو لاریان، Baldur’s Gate 3 بود، عنوانی که قرارداد بازاریابی یا انحصاری ندارد، اما تاریخ انتشار Xbox آن اعلام نشده است. به مسائل فنی این عنوان برای ایکس باکس در حال توسعه است، اما دلیل نامشخص بودن تاریخ انتشار آن، چالشهایی است که کنسول Xbox Series S در ارائه co-op با صفحه نمایش تقسیم میکند. استودیو لاریان گفت:
ما مدتی است که در حال توسعه نسخه Xbox Baldur’s Gate 3 هستیم. ما با پورت Xbox مشکل داریم، مشکلاتی که ما را مجبور به توقف کرده است. تا زمانی که 100% از تاریخ انتشار و رفع آن مطمئن نباشیم، چیزی اعلام نمی کنیم. به طور خاص، ما نمیتوانیم در سری X و سری S، co-op تقسیم صفحه را با یک استاندارد اجرا کنیم، در حالی که قرارداد Xbox به اجرای هر دو نسخه به صورت استاندارد اشاره دارد.
استودیوی Larian در ادامه تایید کرد که هیچ قرارداد انحصاری و بازاریابی وجود ندارد و تنها دلیل عدم عرضه نسخه Xbox، مشکلات فنی ایجاد شده توسط سری S بوده که بر عرضه در سری X نیز تاثیر می گذارد، زیرا طبق قرارداد منعقده با مایکروسافت، توسعه دهندگان نمی توانند بازی خود را فقط در سری X منتشر کنند و سری S را نادیده بگیرند. Digital Foundry در پادکست جدید خود در مورد حالت Co-op با صفحه تقسیم شده صحبت می کند و توضیح می دهد که چرا در سری S به خوبی کار نمی کند.
شاید در نگاه اول راه حل این مشکل حذف حالت تقسیم صفحه از نسخه Xbox Series S باشد، درست مانند حالت ray tracing و 60fps/120fps که در پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس وجود دارد، اما شامل Xbox نیز می شود. یکی سری S کار نمی کند. اما در مورد حالتهای بازی و سناریویی که لاریان در آن قرار میگیرد، چنین رویکردی امکانپذیر نیست، زیرا تقسیم صفحه به گیمپلی مربوط میشود و طبق قراردادی که با سونی و مایکروسافت منعقد شده است، بازیهای روی تمامی پلتفرمها باید از نظر مشابه باشند. از گیم پلی نباید خیلی زیاد یا خیلی کم باشد. این قوانین در نسل هشتم نیز وجود داشت، در حالی که سونی و مایکروسافت به بازیهای کنسولهای میان نسل اجازه دادند تا وضوح و نرخ فریم بهتری داشته باشند، اما به توسعهدهندگان این آزادی را ندادند که گیمپلی را در کنسولهای مختلف متفاوت کنند.
در پادکست جدید، اعضای Digital Foundry اشاره کردند که ممکن است مایکروسافت اجازه کاهش ویژگیها را بدهد، که منجر به حمله ناشران و توسعهدهندگانی شود که با سری S دست و پنجه نرم میکنند. از سوی دیگر، سناریوی دیگر این است که مایکروسافت تنها به بازیها اجازه نمیدهد بر روی سری X منتشر شود، که تقریبا غیرممکن است زیرا تعداد زیادی کنسول Xbox Series S فروخته شده است که دارندگان انتظار دارند هر بازی نسل نهم را تجربه کنند. .
نظرت راجع به آن چیست؟