چهارشنبه گذشته، مایکروسافت اعلام کرد که قصد دارد 4.5 درصد از 220000 کارمند خود (حدود 10000 نفر) را اخراج کند. این رکود بر بخش بازی های آن شرکت، از جمله 343 Studios، Bethesda و بخش بازاریابی تأثیر گذاشته است. فیل اسپنسر در ایمیلی به همه کارکنان شرکت در روز جمعه گفت که اخراج در نهایت به Xbox کمک می کند تا به موفقیت بلندمدت دست یابد:
هفته سختی برای مایکروسافت و همچنین تیم ما بود. اکنون که گفتگوهای فردی و گروهی به پایان رسیده است، می خواهم پیامی را که از رهبران خود شنیده اید، تکرار کنم. دوران سختی برای ماست و اقدامات هفته گذشته برای ما دردناک بوده است. تیم مدیریت بازی مجبور شده است تصمیماتی بگیرد که به ما در رسیدن به موفقیت بلندمدت کمک کند. ما می دانیم که پیامدهای فردی این تصمیمات واقعی است. میدونم دردناکه
به عنوان بخشی از کوچک سازی مایکروسافت، بسیاری از کارمندان استودیوهای مختلف ایکس باکس، از جمله 343 و Bethesda، هفته گذشته شغل خود را از دست دادند. فیل اسپنسر، رئیس بخش بازیهای مایکروسافت، درباره این اخراج صحبت کرده و آنها را “دردناک” خوانده است.
لطفاً در طی مراحل این تغییرات از همکاران حمایت کنید. فرصت های زیادی برای پاسخ به سوالات شما در هفته های آینده وجود خواهد داشت. من همچنین در تماس نزدیک با تیم های Bethesda هستم تا در صورت نیاز پشتیبانی ارائه کنم. ایکس باکس به دلیل تلاش سخت شما برای گیمرها، هنرمندان و یکدیگر دستاوردهای زیادی کسب کرده است. کار شما در حال حاضر بسیار ارزشمند است. من به آینده خود اطمینان دارم و به حضور در این تیم افتخار می کنم.
روز چهارشنبه، مایکروسافت اعلام کرد که این اخراج ها به دلیل شرایط اقتصادی و تغییر اولویت ها بوده است. به گفته Business Insider، این شرکت حداقل در برخی از مناطق، کارکنانی را هدف قرار داده است که عملکرد ضعیفی دارند.