هیئت بازدید کننده از این مرکز تخصصی پایش پلتفرم های دیجیتال، پس از گذراندن خط مباحث شبکه و زیرساخت و همچنین امنیت شبکه، به بخش “شاد” رسیدند و طی آمار، 26 میلیون نصب، 11 میلیون کاربر فعال روزانه، 13. میلیون کاربر فعال در هفته و همچنین 18 میلیون کاربر فعال ماهانه.
مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه خلاء موجود منجر به سیاست گذاری توسط دیگران در این فضای جدید شده است، گفت: مخاطبان ما هم اکنون شهروندان این اکوسیستم جدید و با کمک عوامل فنی خوشحال و توسعه دهندگان آشنا هستند. فضاها و ابزار جدید باید به فکر توسعه الگوی حکمرانی باشیم.
نماینده وزیر آموزش و پرورش در طرح شاد با اشاره به قابلیت های این اپلیکیشن تصریح کرد: اکوسیستم شاد موقعیت های خوب و جذابی را برای یادگیری فراهم می کند. یکی از این نمونه های گرانبها و تحسین برانگیز «مسابقه ماه مجلس» است که در قالب یک بازی که یکی از مختصات اکوسیستم جدید است، روند یادگیری را ارتقا می دهد.
باقرزاده خاطرنشان کرد: اهمیت این موضوع را می توان در سخنان رهبری دانست که فرمودند اگر امروز رهبر انقلاب نبودم قطعا رئیس فضای مجازی کشور می شدم. را نیز می توان یافت.
این پلتفرم که اکنون به یکی از اکوسیستم های دیجیتال بزرگ کشور تبدیل شده است، به سرعت مورد توجه مخاطبان هدف قرار گرفت و در مدت زمان بسیار کوتاهی جایگزین سیستم آموزش حضوری شد و اکنون به دلیل حضوری بودن مدارس به بستری مکمل برای نظام آموزشی تبدیل شده است. رویکرد تغییر کرده است.
به گزارش ICTNN، از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، علی باقرزاده مشاور و نماینده وزیر آموزش و پرورش در طرح “شاد” صبح امروز سه شنبه 19 آبان 1401 به همراه جمعی از مدیران و مسئولان این وزارتخانه با حضور در مرکز تخصصی مانیتورینگ سکوها علاوه بر اطلاع از مسائل زیربنایی و فنی این طرح، در جریان آخرین آمار مربوطه و وضعیت فعلی آن در فضای آموزشی کشور قرار گرفتند. علی اکبر حکمتی کیا نماینده همراه اول در پروژه شاد آنها را در این تور همراهی کرد.
شاد به عنوان بزرگترین اپلیکیشن تعاملی کشور پس از قرنطینه کرونا و تعطیلی مدارس به سرعت توسط همراه اول توسعه یافت و در اختیار آموزش و پرورش کشور قرار گرفت تا تعامل دانش آموزان با روند تحصیل قطع نشود. .
وی ایجاد تغییرات ساختاری جدی در وزارت آموزش و پرورش را در راستای تعهد به اکوسیستم جدید ضروری دانست و با بیان اینکه مقوله سواد مانند گذشته محدود به خواندن و نوشتن نیست، تصریح کرد: با توجه به مفاهیمی مانند بی سوادی جدید، باید سعی کنیم مدل های سوادآموزی را اصلاح کنیم. قبلش آموزشی باشیم چون فضای مجازی همه عناصر رو عوض کرده.
پس از این بازدید، در جلسه هماهنگی و مدیریت ناظران فنی و بهره برداران این طرح، علی باقرزاده با تاکید بر اینکه دوران جدید شهروندی شکل گرفته است، اظهار داشت: فکر می کنم در سیستم آموزشی همچنان درگیر هستیم. همان مدل سنتی و فیزیکی در اگر مخاطبان ما وارد اکوسیستم دیگری شده اند و باید به فکر حکمرانی جدید باشیم.
با تاکید بر غنی سازی مطالب شاد، فتح بابی در این جلسه برنامه ها، پیشنهادات و راهکارهای حاضران و نمایندگان وزارت آموزش و پرورش را ارائه کرد.
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات
تحریریه ICTNN شبکه خبری