همچنین همزمان با برپایی نمایشگاه، پنل تخصصی بازی سازی با موضوع اکوسیستم بازی های دیجیتال در ایران و انتشارات بین المللی بازی با حضور سید صالح عربی، مدیر پروژه انتشارات بین المللی موبایل اول برگزار می شود. گیم و حسین بیطرف مدیر بازاریابی پروژه انتشارات بین المللی موبایل اول بازی ویژه دانشجویان علاقه مند برگزار شد.
الهه نخعی دبیر اجرایی نیز با بیان اینکه در مرحله اول کنکور 100 شرکت کننده پذیرفته شدند و به کارسوک راه یافتند، گفت: در این کارسوک 22 بازی توسط گروه های دانش آموزی ساخته شد و در نهایت 16 گروه در مقطع ابتدایی. داوران حضور داشتند و 11 بازی به بخش اصلی مسابقات راه یافتند و نسخه نهایی بازی های خود را در حضور داوران ارائه کردند.
در بخشی دیگر از نمایشگاه، مسابقه نهایی کدنویسی با عنوان «کد خوب» بین 10 نفر از برترین هنرجویان دوره کد نویسی برگزار شد.
به گزارش ICTNN از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، مراسم اختتامیه نخستین “طرح برنامه نویسی جامع یادواره شهید علم و فناوری مصطفی احمدی روشن” در یزد با حضور جمعی از مسئولان آموزش و پرورش استان یزد برگزار شد. این استان، آکادمی همراه اول، مسئولان استانی، خانواده ها و دانش آموزان دوره اول متوسطه استان یزد برگزار و برگزیدگان معرفی شدند.
لازم به ذکر است در ادامه برنامه جوایز مربوط به بخش های جانبی مراسم از جمله چالش های مختلف برنامه نویسی، چالش عکس روز برنامه نویس، چالش کد خوب، جایزه بهترین اثر از نگاه به برندگان جوایزی اهدا شد و از مربیان برنامه نیز تجلیل شد.
میثم شوقی مدیر گروه دانش آموزی آکادمی همراه اول ضمن ابراز خرسندی از حضور دانش آموزان یزدی گفت: آکادمی همراه اول استعدادهای دانش آموزان سراسر کشور را جدی می گیرد و به حمایت از استعدادهای درخشان یزدی ادامه خواهد داد. برنامه نویسان.”
در بخش اصلی مراسم اختتامیه، لوح و تندیس و جوایز مقام سوم مشترک به سازندگان بازی «آشغال چی» و بازی «ناجی طبیعت»، لوح و تندیس و جوایز مقام دوم به سازندگان بازی بازیافت مار و لوح تقدیر و تندیس و جوایز رتبه اول به سازندگان بازی کتاب خواری تعلق گرفت.
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات
همچنین در این مراسم علی اکبر حکمتی کیا مدیر آکادمی همراه اول ضمن تقدیر و تشکر از تیم اجرایی و علمی برای برگزاری این رویداد از دانش آموزان مستعد خواست تا با تلاش و پشتکار فراوان باعث سربلندی ایران در عرصه جهانی شوند. . به حوزه فناوری های دیجیتال تبدیل شود.
قبل از خاتمه این رویداد که در تاریخ 29 مهر 1401 برگزار شد، دانش آموزان بازی های خود را در نمایشگاه دستاوردهای دانش آموزی در معرض دید عموم قرار دادند و در این مرحله داوری عمومی بازی ها نیز انجام شد.
این رویداد که از ابتدای تابستان سال 1401 با برگزاری آزمون ورودی برای علاقه مندان به برنامه نویسی آغاز شد، در طول برگزاری، توانست با استفاده از دوره مقدماتی آموزش پایتون و برگزاری کارگاه های آموزشی، 100 دانش آموز را در زمینه برنامه نویسی توانمند کند. و وبینارها .
در مراسم اختتامیه رسمی این رویداد که با محوریت استعدادیابی و مهارت آموزی در زمینه تخصصی پایتون با محوریت بازی سازی و با همکاری آکادمی همراه اول و سمپاد استان یزد برگزار شد، سید حسین رضوی مدیر استعدادهای درخشان استان یزد از آکادمی همراه اول که شرایط برگزاری این رویداد بزرگ برنامه نویسی برای دانش آموزان یزدی فراهم شد، با تشکر و قدردانی.
تحریریه ICTNN شبکه خبری