فیل اسپنسر در ماه آگوست اعلام کرد که دلیل اصلی خرید بلیزارد توسط اکتیویژن، برنامه های مایکروسافت برای پلتفرم های رایانه شخصی و موبایل بوده است. او در پاسخ به سوال بلومبرگ که چرا این معامله به مبلغ 68.7 میلیون دلار انجام شد، گفت که انگیزه این شرکت بهبود قابلیتهای خلاقانه خود در پلتفرمهای غیر کنسولی از جمله موبایل است.
این توافق به مایکروسافت این امکان را میدهد تا از طریق افزودن محصولات Activision Blizzard، یک فروشگاه نسل بعدی ایجاد کند که در طیف گستردهای از دستگاهها و از جمله پلتفرم تلفن همراه قابل دسترسی است. ایکس باکس با استفاده از پایگاه طرفداران موجود اکتیویژن بلیزارد، به دنبال افزودن پشتیبانی موبایل به فروشگاه Xbox و جذب گیمرهای بیشتری به پلتفرم موبایل خود است. اما جذب مشتری به فروشگاه گوگل پلی و اپ استور تنها زمانی امکان پذیر است که تغییری اساسی در نحوه ارتباط با مشتری ایجاد شود. مایکروسافت امیدوار است با ارائه محتوای شناخته شده و محبوب، گیمرهای بیشتری را تشویق کند تا از فروشگاه جدید این شرکت دیدن کنند.
بخشی از یک سند نظارتی جدید که این هفته توسط سازمان رقابت و بازار بریتانیا منتشر شد، برنامه های مایکروسافت را فاش می کند. این نهاد بریتانیایی در حال حاضر در حال بررسی قرارداد خرید اکتیویژن بلیزارد است.