وی در یک برنامه تلویزیونی افزود: مشترکینی که در حال حاضر از خط تلفن ثابت استفاده نمی کنند می توانند آن را برای استفاده سایر هموطنان به مخابرات و ارتباطات کشور برگردانند.
وی با بیان اینکه تاریخ غم انگیز تعرفه تلفن ثابت باید به پایان برسد، گفت: زیرا اگر مشکلات تعرفه و توسعه مخابرات حل شود، مخابرات تغییر کرده و تاثیرات مثبتی بر زندگی مردم، مردم و کیفیت خدمات خواهد داشت. .
معاون بازرگانی و خدمات مشترکین شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه تعرفه های جدید تلفن ثابت بر اساس دستورالعمل شورای رقابت و مصوبه سازمان تنظیم مقررات و مقر تنظیم بازار اجرا شده است، گفت: مخابرات این شرکت همواره کلیه فعالیت های خود را بر اساس قوانین تجارت و مصوبات انجام داده و الزامات حوزه نظارتی را برآورده می کند و بر این اساس مدارک مورد نیاز به شورای رقابت ارسال می شود.
وی افزود: در نهایت در سال 1394 در تعرفه ای که به مخابرات داده شد ساختار تعرفه تغییر کرد و از لحظه ای به دقیقه ای تبدیل شد و آبونمان نیز از مشترکان اخذ شد که با حکم دادگاه اداری حذف شد. . عدالت و خسارت جدی به این شرکت وارد شده است. .
وی افزود: بر اساس این مدل قیمت گذاری، از مشتریان در تهران 20 هزار تومان، در مراکز استان ها 15 هزار تومان و در شهرستان ها 10 هزار تومان دریافت می شود و طرح های مکالمه رایگان را دریافت می کنند که مشروح آن به مشتریان ارائه می شود. .
ICTNN
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات
زارعیان گفت: رابطه درآمد و ارزش بازار و هزینه های مخابراتی متناسب نیست و زمانی که این دو با یکدیگر تناسب داشته باشند خدمات مخابراتی گسترش می یابد و این جامعه خدمات بهتری به مشتریان ارائه می دهد.
در این برنامه که اسماعیل شجاعی – مشاور رئیس شورای رقابت نیز حضور داشت و موارد مد نظر شورای رقابت را مطرح کرد، زارعیان به تشریح روند عدم افزایش تعرفه ها پرداخت و گفت: برای جبران بخشی از هزینه های تدوین برنامه ریزی می شود. علیرغم وعده دولت هرگز اعلام نشد.
در همین راستا داود زارعیان – معاون بازرگانی و خدمات مشترکین شرکت مخابرات ایران – با اشاره به مشکلات کارکنان شرکت مخابرات ایران در خصوص موضوع تعرفه ها به عنوان یک داستان غم انگیز در 12 سال گذشته، گفت: این مشکل نیز مانع از آن می شود. توسعه حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات که به طور مستقیم و غیرمستقیم بر کلیه کارکنان و خانواده های آنها تأثیر می گذارد.
معاون کسب و کار و مشتریان مخابرات گفت: اگر مسائل تعرفه حل شود، مخابرات تغییر می کند و تاثیرات مثبتی در زندگی مردم دارد. وی افزود: علیرغم اینکه همه می دانند مخابرات زیربنای ارتباطات و اطلاعات است اما در دولت یازدهم و دوازدهم کمک چندانی به این صنعت نشد.
بر اساس مصوبه مذکور، کاربران تلفن ثابت در استان تهران باید ماهانه 20 هزار تومان برای حفظ تلفن ثابت خود بر اساس جدول جدید تعرفه های جدید تلفن ثابت پرداخت کنند. این هزینه تنها هزینه ای است که صاحبان خطوط تلفن در پایتخت در صورت عدم استفاده از خط تلفن و صرفاً به منظور حفظ این خطوط باید پرداخت کنند. البته چندی پیش اعلام شد که در این راستا شورای رقابت دستور داده تا هرگونه افزایش هزینه خدمات تلفن ثابت صادر شده تا زمان تامین دقیق هزینه متوقف شود.
معاون بازرگانی و خدمات مشترکین شرکت مخابرات ایران افزود: قیمت گذاری خدمات در کمیسیون تنظیم مقررات انجام شد و سپس ستاد تنظیم بازار نیز به صورت قانونی اعلام کرد که مخابرات نیز بر این اساس فعالیت می کند. قیمت گذاری خدمات ارتباطی با مشکل مواجه است و در این راستا همه نهادها باید نگاه مطلوبی به این بخش داشته باشند.
زارعیان در خصوص تاخیر در اجرای تعرفه 1400 گفت: در خرداد 1400 دستورالعمل تعیین تعرفه توسط شورای رقابت ابلاغ شد و چند ماه بعد به تصویب کمیسیون رسید.تنظیم مقررات ارتباطات و پس از آن. طی یک پروسه تقریباً یک ساله نهایتاً در شهریور 1401 به تصویب ستاد تنظیم مقررات رسید. بازار آمد و پس از آن اجرا شد.
زارعیان گفت: آخرین بار تغییر تعرفه شرکت مخابرات ایران در سال 1381 در شورای اقتصاد وقت تصویب شد. از سال 1382 تا 1392 اتفاقی نیفتاد و از همان سال با اجرای طرح تدوین و کاهش درآمد، زیان بیشتری به بخش ثابت وارد شد.
این در حالی است که شرکت مخابرات ایران اصرار دارد که تعرفه های جدید تلفن ثابت بر اساس دستورالعمل شورای رقابت و مصوبه نهاد نظارتی و ستاد تنظیم بازار اعمال شده و این شرکت کلیه فعالیت های خود را مطابق با آن انجام دهد. با توجه به قانون، شورای رقابت نظر دیگری دارد.
به گزارش ICTNN، پیش از این اعلام شده بود که افزایش قیمت ماهانه تلفن ثابت در تابستان امسال تصویب شده و ستاد تنظیم بازار نیز افزایش قیمت تلفن ثابت را تایید کرده و در صورت اعمال و اجرایی خواهد شد. مجوز نظارتی به مخابرات اعطا می شود. .
تحریریه ICTNN شبکه خبری