بررسی ها حاکی از آن است که اختلال در برخی پیام رسان های داخلی و شبکه های اجتماعی برطرف شده است و پیش بینی می شود اختلال در سایر پیام رسان ها نیز به زودی برطرف شود.
به گزارش ICTNN، به گفته کاربران فضای مجازی، برخی از پیام رسان های داخلی از جمله ایتا، بله، سروش پلاس و آی گپ و برخی شبکه های اجتماعی مانند ورستی و روبیکا از بعدازظهر روز دوشنبه 11 اردیبهشت ماه از دسترس کاربران خارج شده اند. مشکل ساز شده اند دلیل این امر از سوی مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مشکل در شبکه برق رسانی در یکی از مراکز داده شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام شد.
پس از گذشت چندین ساعت از این اختلال، بررسی ها حاکی از آن است که اختلال پیش آمده در برخی پیام رسان ها اصلاح شده است.
در همین رابطه محمد احسان خرمید، رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار پیامی در پیام رسان داخلی گفت: بله، پلتفرم های ایگپ، گپ و سروش پلاس و همچنین شبکه های اجتماعی ورستی و روبیکا. ، در خدمت هستند و پیام رسان ایتا نیز در کمترین زمان ممکن است مشکل در اسرع وقت برطرف خواهد شد. وزیر ارتباطات چند ساعتی است که شخصا در مرکز داده حضور دارد و از نزدیک بر عملیات فنی تیم های مستقر نظارت دارد.
ICTNN
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات