به گفته معاون سیاست گذاری و اعتبارسنجی سازمان فناوری اطلاعات، مردم با اعتماد به توان داخلی نیازهای خود را در حوزه پیام رسانی تامین کردند و میانگین ترافیک پیام رسان های داخلی نیز 5 برابر شد.
به گزارش ICTNN، طی دو سال گذشته ظرفیت مورد نیاز برای پلتفرم های ملی برای شرکت های ملی به شکلی که امروز وجود دارد وجود نداشت و مهم ترین آنها مخاطبان بود. طی یک سال و نیم گذشته، مخاطبان پیام رسان های داخلی و شبکه های اجتماعی گاه تا 5، 6 برابر و حتی تا 8 برابر افزایش یافته است که هم در تعداد کاربران روزانه و هم در تعداد دارایی های ماهانه افزایش یافته است. کاربران
به گفته وزیر ارتباطات، شرایط لازم برای فعالیت های تجاری در بسترهای ملی بیش از گذشته فراهم شده است و سال گذشته نیز دولت آیین نامه حمایت از کسب و کارها و بسترهای اقتصاد دیجیتال را تصویب کرد که در آن بسته حمایتی ارائه شده است. . که بندهایی از آن اجرا شده و بر اجرای بندهای دیگر نظارت داریم.
در همین راستا اخیرا حامد منکارسی – معاون سیاست گذاری و اعتبارسنجی سازمان فناوری اطلاعات – با انتشار مطلبی در یکی از شبکه های اجتماعی داخلی گفت: نظرسنجی جدید ایسپا نشان می دهد که مردم با اعتماد نیازهای پیام رسان خود را برآورده کرده اند. قدرت داخلی؛ این را هم اضافه کنم که میانگین ترافیک پیام رسان های داخلی نیز 5 برابر شده است، یعنی نه تنها حضور کاربران بلکه استفاده کاربردی از پیام رسان های داخلی نیز افزایش چشمگیری داشته است.
وی افزود: برخی رسانه ها با سرعت بیشتری رشد کردند، مانند ایتا که تعداد کاربرانش 9 برابر و ترافیک آن 15 برابر شد.
گفتنی است، عملکرد اینترکانکشن (ارتباط پیامرسانی داخلی) نزدیک به 9 ماه است که راهاندازی شده و به گفته دبیرکل کنترل، حسابرسی و نظارت سازمان فناوری اطلاعات، استفاده از این تابع از مرز 2 میلیون کاربر گذشته است. .
آمار استفاده کاربران به ترتیب به کاربران پیام رسان های ایتا، بله، ایگپ و گپ اختصاص دارد که از ابتدای سال جاری با فعال سازی قابلیت ارتباط متقابل، بدون نیاز به نصب پیام رسان های دیگر، توانسته اند برای یکدیگر پیام ارسال کنند.
ICTNN
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات