اینترنت رفتارها نیز یک ابزار قدرتمند بازاریابی و فروش است. شرکت ها و بازاریابان از این اطلاعات در زمینه های مختلف تبلیغات استفاده می کنند، به عنوان مثال بررسی می کنند که کدام روش های تبلیغات آنلاین بر اساس اطلاعات به دست آمده برای کاربرانشان مناسب است. این اطلاعات کاربردهای دیگری در شرکت ها دارد و به رهبران کسب و کار اجازه می دهد تا محصولات و خدمات خود را مطابق با کاربران توسعه دهند. به طور کلی، اینترنت رفتار با درک عمیقتر مشتریان، تجزیه و تحلیل عملکرد گذشته و پیشبینی آینده، عملکرد کسبوکار را بهبود میبخشد و رضایت مشتری را افزایش میدهد.
بر این اساس اینترنت رفتار در حوزه های دیگری مانند سلامت و پزشکی، سیاست، رفتارهای اجتماعی و غیره موثر است. به عنوان مثال، در طول همهگیری کرونا، برخی از شرکتها از این فناوری برای اطمینان از رعایت پروتکلهای سلامت کارکنان در محل کار و ادارات استفاده کردند.
ICTNN
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات
چالش های استفاده از اینترنت چیست؟
اگر از یک ساعت هوشمند یا تاکسی اینترنتی استفاده کرده اید، حتما متوجه شده اید که این ابزارها یا سرویس ها بر اساس رفتار شما پیام هایی را برای شما ارسال می کنند. در واقع این کار با فناوری اینترنت رفتار یا IOB امکان پذیر می شود که با دسترسی به اطلاعات و رفتار کاربر، نکات مهم و تاثیرگذار هر شرکتی را می یابد و با ارتباط دقیق تر با شرکت، باعث بهبود و پیشرفت هر شرکتی می شود. مشتری.
بزرگترین مشکل اینترنت رفتار حریم خصوصی کاربران است. اگر اطلاعات به دست آمده از اینترنت رفتاری که نشان دهنده عادات و رفتارهای افراد است به دست هکرها و مجرمان سایبری برسد، ممکن است اتفاقات خطرناکی بیفتد. مجرمان سایبری می توانند از این اطلاعات برای دسترسی به کدهای بانکی و رمزهای عبور شخصی، یادگیری عادات افراد و سپس سرقت اطلاعات حساس آنها استفاده کنند.
به دلیل همین خطرات احتمالی است که حفظ حریم خصوصی و افزایش امنیت یکی از مهمترین مسائل در رفتار اینترنتی است که باید به طرق مختلف بهبود یابد. در واقع IOB آمده است تا تحول بزرگی در صنعت فروش ایجاد کند، بنابراین اگر صاحب یک کسب و کار هستید یا قصد راه اندازی کسب و کاری را دارید، خوب است که با این فناوری و جنبه های مختلف آن آشنا شوید و از آن به عنوان استراتژی خود استفاده کنید. خودت انتخاب کن نکته مهم این است که قبل از استفاده از اینترنت اشیا از امنیت سایبری قوی برای محافظت از اطلاعات حساس و مهم خود اطمینان حاصل کنید.
بر اساس اطلاعات وب سایت اپراتور دوم همراه، رفتار اینترنتی با دسترسی به اطلاعات و رفتار کاربران، نکات مهم و تاثیرگذار هر شرکتی را می یابد و با ارتباط دقیق تر با مشتری یا مصرف کننده، هر کسب و کاری را ارتقا و بهبود می بخشد. حل مشکلات در زمینه فروش و جلب رضایت مشتریان، تجزیه و تحلیل عادات خرید مشتریان، شناخت بهتر مشتریان از کجا خرید می کنند، آشنایی با روش های خرید ترجیحی مشتریان، امکان ارتباط موثر و هدفمند با کاربران، درک بهتر شرایط و سبک زندگی بیمار. در پزشکی، اجتماعی و غیره از جمله مزایای رفتار اینترنتی است.
مزایای رفتارهای اینترنتی چیست؟
به عنوان مثال هشدار ساعت هوشمند در مورد فعالیت بدنی شما اساساً رفتار اینترنت و تجزیه و تحلیل اطلاعات جمع آوری شده توسط حسگرهای ساعت است و بهتر است بدانید که همین هشدار ساده رفتار بسیاری از کاربران را تغییر می دهد و در جهت بهبود سلامت آنها تاثیر دارد.
اینترنت رفتار اساساً تحلیل رفتاری و روانشناختی اطلاعات جمع آوری شده توسط اینترنت اشیا و سایر منابع است. دادههای بهدستآمده از این تحلیلها میتواند به افراد، سازمانها، دولت و کسبوکارها کمک کند تا کارآمدتر عمل کرده و سود بیشتری کسب کنند. به طور کلی، اینترنت رفتاری ترکیبی از سه حوزه فناوری، تجزیه و تحلیل داده ها و علوم رفتاری است. .
به گزارش ICTNN، اگر از گجت های پوشیدنی مانند ساعت های هوشمند یا خدمات آنلاین مانند تاکسی های اینترنتی استفاده کرده اید، حتما متوجه شده اید که این گجت ها یا سرویس ها بر اساس رفتار شما برای شما پیام ارسال می کنند. به عنوان مثال، ساعتهای متصل به شما یادآوری میکنند که پس از چند ساعت نشستن از خواب برخیزید، یا اپلیکیشنهای پخش آنلاین موسیقی آهنگهای نزدیک به سلیقه شما را به شما پیشنهاد میکنند. اگر این سوال را دارید که چگونه دستگاه های دیجیتال یا برنامه های کاربردی آنلاین رفتار و عادات شما را درک می کنند. پاسخ همه این سوالات را می توان در «اینترنت رفتارها» یا IOB یافت.
یک شرکت بیمه متخصص در بیمه اتومبیل را مثال بزنید. این شرکت با طراحی اپلیکیشنی به بررسی رفتار افراد پشت فرمان می پردازد و سرعت افراد، میزان استفاده از ترمز و … را اندازه گیری و تحلیل می کند. با استفاده از سنسورهای مختلف سپس بر اساس اطلاعات این نظرسنجی ها برای هر فرد امتیازی تعیین می کند. هرچه امتیاز کاربر بالاتر باشد، تخفیف بیشتری دریافت می کند.
نتیجه این تلاش ها بر رفتار رانندگی افراد تأثیر می گذارد و آنها را به رانندگی بهتر تشویق می کند. مردم بهتر رانندگی می کنند تا تخفیف بیشتری دریافت کنند، در این صورت شرکت های بیمه شاهد تصادفات کمتری خواهند بود، بنابراین هر دو طرف معامله سود خواهند برد.
چگونه رفتار اینترنتی به افراد تجاری کمک می کند؟
تحریریه ICTNN شبکه خبری