وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در زمینه هوشمندسازی پست گام های خوبی برداشته شده و این روند را با قدرت و قوت دنبال خواهیم کرد، گفت: ورود کسب و کارهای مبتنی بر دانش در این حوزه خبر خوبی است. . و آنها باید تا حد امکان بر اساس قانون اساسی پیش بروند. ما با ارائه خدمات، از توانمندی های شرکت های دانش بنیان و بخش خصوصی حداکثر استفاده را می کنیم.
به گزارش ICTNN، توسعه پست هوشمند یکی از مواردی است که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت چهاردهم مدتی پیش به عنوان یکی از برنامه های اولویت دار خود اعلام کرد. سیدستار هاشمی معتقد است در دنیای امروز که فناوری و دیجیتالی شدن به سرعت در حال پیشرفت است، نقش خدمات پستی به عنوان زیرساختی حیاتی برای توسعه کسب و کارهای اینترنتی اهمیت بیشتری یافته است. بنابراین، تبدیل پست ملی ایران به نهادی پیشرو در زمینه توسعه کسب و کار اینترنتی و اتصال و ادغام پست به عنوان اپراتور تحویل فیزیکی کالا به زنجیره ارزش اقتصاد دیجیتال از طریق دیجیتالی کردن بسیاری از فرآیندها. افزایش کارایی و کیفیت خدمات خدمات پستی یکی از اهداف اصلی خواهد بود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت وگو با ICTNN، درباره هوشمندسازی پست و وضعیت آن گفت: در بحث هوشمندسازی اقدامات خوبی انجام شده و با قدرت و توان این روند را دنبال خواهیم کرد. »
وی افزود: موضوعی که دوستان مطرح کردند در مورد ورود شرکت های دانش بنیان به این حوزه است و در واقع در قالب خرید خدمات به اداره ملی پست خدمات رسانی می کنند که خبر بسیار خوبی است و باید این فضا را تسهیل کنیم.
هاشمی تاکید کرد: تا جایی که امکان برون سپاری خدمات بر اساس قانون اساسی وجود دارد باید از توانمندی های شرکت های دانش بنیان و بخش خصوصی در جهت ارتقای کیفیت و کاهش هزینه ها حداکثر استفاده را بکنیم و البته در این زمینه راه ، ما می توانیم از بخش های معیشت عزیزان در کسب و کار کمک ملی پست حمایت کنیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در تشریح مهم ترین چالش های کارکنان پست گفت: نکته مورد تاکید همه همکاران پست ملی بیشترین مشکلات درآمدی و معیشتی است که با نگاه و برنامه ریزی دوستان برای آن افزایش حقوق داشته ایم. اما امیدواریم در شرایط تورم مشکل را تطبیق داده و به همکاران صادق و زحمتکش کمک بفرستیم.
ICTNN
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات