تلگرام
می توان گفت اکثر کاربران با هویت در فضای مجازی در واکنش به تلاش های مخالفان این پیروزی را متعلق به مردم ایران دانسته و اظهارات ضد ایرانی را محکوم کردند. در این میان برخی نهادها به تحلیل وضعیت تولید محتوا در فضای مجازی پرداخته و با ارائه آمار و ارقام به نتایجی رسیده اند که در این گزارش مورد تحلیل قرار گرفته است.
به گزارش ICTNN، شبکه های اجتماعی حتی پس از پیروزی تیم ایران نیز تحت تاثیر این اتفاق قرار گرفتند و کاربران واکنش های زیادی در این باره داشتند. بر اساس برخی تحلیل ها، بازی قابل قبول و پیروزی تیم ملی فوتبال پس از اتفاقات ناگوار کشور توانست قدری شادی را به جامعه تزریق کند.
بر اساس آمار منتشر شده، درصد رویکردهای منفی در بازی ایران و انگلیس و همچنین تخریب نظام جمهوری اسلامی در توییتر بالاست، در حالی که در بازی با ولز کاهش چشمگیری داشته است. بسیاری از کاربران با سیستم هماهنگ شده اند. او فعالیت و انتشار پست را مجبور کرد. تغییر نگرش کاربران در بازی با ولز نسبت به بازی با انگلیس بسیار محسوس بود. اگرچه برخی از کاربران سعی در القای حس دوگانگی در مورد برد داشتند، اما بهترین پیام ها از بازی ولز بیشتر در مورد شادی و حضور تماشاگران بود.
جدول تحلیل احساسات
نمودار تحلیل احساسات توییتهای ارسال شده درباره بازی تیم ملی ایران در روز جمعه نشان میدهد که 66.1 درصد از توییتها دارای احساسات مثبت بودهاند. همچنین وضعیت محتوای اخلاقی توئیت های ارسال شده درباره بازی ایران با ولز نشان می دهد که 96.5 درصد توییت ها دارای محتوای اخلاقی مثبت بوده اند. در مورد تجزیه و تحلیل احساسات می توان گفت 30 درصد از توییت ها تأیید و تحسین کاربران را برانگیخت و حدود 20 درصد از آنها با غم و ناراحتی همراه بود.
تیم ملی فوتبال ایران که پیش از دیدار مقابل تیم انگلیس تحت فشار قرار داشت و برخی به حضور خود در جام جهانی معترض بودند و تظاهرات خیابانی را نادیده می گرفتند، پس از پیروزی مقابل تیم کشور ولز، واکنش های متفاوتی از سوی این تیم دریافت کرد. کشور و حتی خارج از کشور. رسانه ها.
به عنوان مثال، تجزیه و تحلیل داده های یک موسسه رسمی در بازه زمانی 30 نوامبر تا 5 دسامبر نشان می دهد که درصد خوشحالی کاربران قبل از بازی ایران و ولز 14 درصد محتوای مؤثر بوده که از 4 درصد به 18 درصد افزایش یافته است. بعد از بازی اتفاق افتاد همچنین با توجه به تحلیل جهت گیری احساسات نسبت به گروه هدف کاربران، تغییرات نشان می دهد که احساس شادی در جامعه نسبت به تیم ملی فوتبال ایران 1.34 درصد افزایش یافته است.
ICTNN
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات
آمار کلی بازی جام جهانی ایران در شبکه های اجتماعی بر اساس گزارش منتشر شده توسط مرکز تحقیقات بتا نیز نشان می دهد:
در تحلیل دیگری که توسط یکی از سازمان های فعال در حوزه فضای مجازی انجام شده، به افزایش شادی مردم به دلیل پیروزی تیم ملی اشاره شده است. بر این اساس در تحلیل کلان داده های شبکه های اجتماعی توییتر، حذف جریان های سیاسی و تمرکز بر فعالان اجتماعی، نسبت احساس شادی قبل از بازی 14 درصد محتوای موثر بوده که پس از بازی با رشد 18 درصدی به 18 درصد رسیده است. 4 درصد
توییتر
موضوعات مورد بحث در شبکه های اجتماعی
255000 کاربر در پیام رسانی توییتر فعال بودند و در این مدت پست های منتشر شده در این پلتفرم 11 میلیون لایک دریافت کردند. توجه داشته باشید که 2.5 میلیون پست در پلت فرم خارجی توییتر به اشتراک گذاشته شد.
در جریان بازی ایران و ولز که در تاریخ 4 دسامبر برگزار شد، سوالات مهمی در شبکه های اجتماعی مطرح شد که از آن جمله می توان به ویروسی بودن تصاویر تماشاگران در حین بازی و گریه های آنها، ویروسی بودن تصویر رامین رضاییان در حال گریه و خنده پس از مسابقه اشاره کرد. گل و واکنش به دوگانگی شادی و غم و واکنش به شادی پس از گل بازیکنان برجسته شد.
این تحلیل نشان می دهد که با توجه به بررسی جهت گیری احساسات نسبت به گروه هدف کاربران، تغییرات نشان می دهد که احساس شادی در جامعه نسبت به تیم ملی فوتبال ایران 1.34 درصد افزایش یافته است که نشان دهنده طلوع شادی در جامعه بعد از روزهای سخت بنابراین پیروزی ایران مقابل تیم ولز و درخشش شاگردان کی روش پس از گذشت دو ماه و برخی اتفاقات ناگوار حاکم بر کشور و فضای غمگینی و خشم جامعه، ایران را به خود دید. طلوع شادی
اینستاگرام
آن وقت است که این آمار در بازی انگلیس متفاوت است و تعداد احساسات مثبت نسبت به تیم ملی به میزان قابل توجهی کمتر از بازی با ولز است. این آمار نشان می دهد که فضای افکار عمومی در فضای مجازی در بازی با ولز نسبت به بازی قبل تغییر کرده و احساسات مثبت نسبت به تیم ملی رایج شده است.
بر این اساس در این مدت 21 هزار کاربر در پلتفرم خارجی اینستاگرام فعال بودند و پست های منتشر شده در این مدت 20 میلیون لایک دریافت کردند. همچنین 115000 پست در این پیام رسان به اشتراک گذاشته شده است.
دیدگاه کاربران توییتر و اینستاگرام نسبت به بازی ایران و ولز چگونه بود؟
اما تحلیل دیگری که سایت تحلیلی خبری پرشین توییتر پس از قهرمانی ایران در جام جهانی انجام داده است نشان می دهد که روز جمعه 25308 توییت در مورد بازی ایران توسط 14094 کاربر ارسال شده است و آمار نشان می دهد که اوج فعالیت کاربران از ساعت 2:00 بوده است. بعد از ظهر تا 15:00. بر اساس این گزارش، هشتگ های تیم ملی (21254)، ایران (2704) و جام جهانی جزو سه هشتگ پرطرفدار مربوط به بازی روز جمعه بودند.
آمار جهانی بازی جام جهانی ایران در پیام رسان تلگرام نشان می دهد که در این مدت 20 هزار کاربر فعال بوده اند و پست های این پیام رسان درباره بازی جام جهانی ایران 1.4 میلیارد بازدید داشته است. گفتنی است 250 هزار پست در این پیام رسان به اشتراک گذاشته شده است.
تحریریه ICTNN شبکه خبری