وزیر ارتباطات از برنامه این وزارتخانه برای حل این مشکل خبر داد و گفت: برای حل این مشکل کار ویژه ای در حال انجام است و تلاش می کنیم اگر خدا بخواهد تا پایان سال همه پیام رسان ها را وصل کنیم.
زارع پور با تاکید بر اینکه تنوع پیام رسان های داخلی هم فرصت است و هم تهدید، گفت: تنوع پیام رسان ها یک فرصت است زیرا هرکسی حق انتخاب دارد. تهدید این است که همه افراد نمی توانند در همه آنها حضور داشته باشند تا بتوانند با همه ارتباط برقرار کنند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اولویت را اتصال و راه اندازی این پنجره با دستگاه های دولتی دانست و گفت: وزارتخانه ها و سازمان های مختلف زیر مجموعه این دستگاه ها ابتدا باید پنجره خود را راه اندازی کنند. بر این اساس برای دستیابی به دولت هوشمند واحد، در لایحه بودجه 1401 پیشنهادی وزارت ارتباطات، اقداماتی برای اجرای این موضوع مطرح شد که با کمک مجلس به قانون تبدیل شد.
زارع پور با اشاره به اینکه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند با همکاری سازمان اداری و استخدامی کشور راه اندازی شده است، تصریح کرد: امسال هر سازمانی باید حداقل یکی از خدمات خود را هوشمند کند و ج فرآیندی است که در نهایت منجر به دولت چابک .
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین به گزارش اخیر سایت اسپید تست از وضعیت سرعت اینترنت در ایران اشاره و خاطرنشان کرد: بر اساس همین گزارش، اگرچه سرعت اینترنت موبایل در مقایسه با دو پله کاهش یافته است. نسبت به ماه گذشته سرعت اینترنت نسبت به یک سال قبل کاهش یافته است. کسب و کار در ایران 34 رتبه نسبت به سایر کشورها بهبود یافته است.
بر اساس بند و تبصره هفت قانون دارایی کشور، کلیه دستگاه های اجرایی و نهادهای عمومی موظفند پنجره خدمات هوشمند خود را تا پایان شهریور ماه سال جاری راه اندازی و حداقل 30 درصد از پرکاربردترین خدمات خود را به طور کامل در اختیار مردم قرار دهند. آفلاین و آنلاین.
وزیر ارتباطات با بیان اینکه ظرفیت های بسیار خوبی در شبکه های اجتماعی ایجاد شده که باید قدردان آن باشیم، گفت: در روزهای اخیر با محدودیت های نامطلوبی مواجه بوده ایم که ناشی از تصمیم نهادهای محک ایمنی بوده و وجود داشته است. هیچ کاری نمی توانستیم انجام دهیم و مانند سال 2018 که مردم تلگرام را به پلتفرم های داخلی ارجاع می دادند و پاسخی دریافت نمی کردند، بیایید اقدام کنیم. اما همه همکاران من در کنار پلتفرمهای ایرانی ایستادهاند و کمک کردهاند که مردم در زمین و کسبوکارها در سکوهای ملی به فعالیت خود ادامه دهند.
وی خطرات استفاده از فیلترشکن و نقش آن را در اختلال و کاهش سرعت برشمرد و توضیح داد: بخشی از تجربه کاربری نامناسب کاربران اینترنتی مربوط به فعال شدن فیلترشکن است که باعث کاهش سرعت و حتی اختلال در استفاده از فیلترشکن می شود. خدمات داخلی
بر اساس اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وی تصور قطعی اینترنت با تحقق شبکه ملی اطلاعات را رد کرد و گفت: شبکه ملی اطلاعات یک شبکه پهن باند و با کیفیت در جمهوری اسلامی است. ایران که خدمات با کیفیت بالایی بر روی آن ارائه می شود. و اینترنت یکی از خدماتی است که در این بستر به افراد ارائه می شود.
وی با تاکید بر اینکه باید پاسخگوی نیازهای مردم بودیم، افزود: در این سه ماه با تلاش شبانه روزی نگذاشتیم مشکلی پیش بیاید، بنابراین شخصا به رفع مشکلات ادامه دادم و زیرساخت های مناسب را برای مردم فراهم کردم. بهره برداری از سکوهای داخلی و یک روز در میان برای پیگیری و برای رفع مشکلات حتی در روزهای تعطیل نیز جلساتی برگزار می کردم.
در همین راستا، عیسی زارع پور – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات – با حضور در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به تنوع ماموریت های این وزارتخانه در حوزه های توسعه زیرساخت های ارتباطی، اقتصاد دیجیتال، هوشمندسازی دولت، صنعت فضایی و بانکداری پست و پست. ، گفت: راه اندازی پنجره خدمات ملی هوشمند دولت مقدمه ای برای بهبود ارائه خدمات است که در سال جاری محقق شده و تاکنون بیش از 90 درصد دستگاه ها به پنجره خدمات ملی هوشمند دولت متصل شده اند. بقیه تا پایان ژانویه سال جاری متصل خواهند شد.
زارع پور افزود: هر چه سرعت و کیفیت این شبکه بیشتر باشد سرعت و کیفیت اینترنت نیز بالاتر می رود.
ICTNN
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات
وزیر ارتباطات با اعتقاد به اینکه تعداد پیام رسان های داخلی هم فرصت و هم تهدید است، خاطرنشان کرد: برای حل این مشکل کار ویژه ای در حال انجام است و تلاش می کنیم تا پایان سال همه پیام رسان ها را به هم متصل کنیم.
دستورالعمل اجرایی اتصال دستگاه های اجرایی به «پنجره واحد خدمات هوشمند دولت» شامل اولویت ها، اصول راهنما و ضوابط تشکیلاتی با همکاری دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات و سازمان اداری و استخدامی کشور تهیه شده است. و طبق قانون برای تصویب نهایی به شورای اجرایی فناوری اطلاعات ارائه شد.
وی با بیان اینکه با هوشمندسازی می توان بدون ارسال مدارک و مراجعه حضوری و حتی بدون ارائه درخواست از سوی افراد به صورت هوشمند خدمات ارائه کرد، افزود: به عنوان مثال زمانی که فرزندی متولد شد، اگر هوشمندی انجام شده باشد، این امکان وجود دارد که گواهی تولد را می توان بدون نیاز به مراجعه والدین به ماشین آلات و ارائه درخواست صادر و ارسال کرد تا زندگی مردم راحت تر شود.
زارع پور در پایان بر برنامه وزارتخانه برای افزایش سرعت و کیفیت شبکه ارتباطی کشور تاکید کرد و طرح “منازل و مشاغل فیبر نوری” و ایجاد هاب مراکز داده در کشور را از جمله طرح هایی دانست که در حال انجام است. اجرا شد. .
به گزارش ICTNN، پنجره خدمات ملی هوشمند دولت خدمات دولتی را به صورت یکپارچه، سریع و آسان در اختیار عموم مردم قرار می دهد که هم اکنون در آستانه آماده شدن و راه اندازی است.
تحریریه ICTNN شبکه خبری