شرکت چینی شیائومی به دنبال افزایش فروش گوشی های هوشمند در هند و در اختیار گرفتن رهبری شرکت کره جنوبی سامسونگ است.
به گزارش ICTNN، به نقل از ICTNN، فروش تجارت الکترونیک در هند از طریق آمازون و فلیپ کارت والمارت در سالهای اخیر افزایش یافته است و به شیائومی و سایر برندها کمک کرده تا حضور خود را در سریعترین کشور با رشد ۶۰۰ میلیونی تثبیت کنند.
اما اگرچه اکنون 44 درصد از فروش گوشی های هوشمند در هند آنلاین است، فروش از طریق شعب فروشگاه همچنان بخش بزرگ تری است و شیائومی انتظار دارد به رشد خود ادامه دهد. Moralik Rishnan B، مدیر واحد هند شیائومی، گفت: موقعیت بازار ما در فروش فیزیکی بسیار کمتر از فروش آنلاین است. در فضای فیزیکی، رقبای دیگری نیز وجود دارند که عملکرد نسبتاً خوبی داشته اند و سهم بیشتری از بازار را در اختیار دارند.
طبق تحقیقات Counterpoint، تنها 34 درصد از فروش واحدهای هندی شیائومی در سال جاری از فروشگاههای خردهفروشی و بقیه از طریق وبسایتها بوده است. در مقابل، 75 درصد از فروش سامسونگ از فروش درون فروشگاهی است.
شیائومی قصد دارد شبکه فروش خود را فراتر از 18000 شعبه فعلی گسترش دهد و با سایر فروشندگان همکاری کند تا محصولات دیگری مانند تلویزیون های شیائومی یا دوربین های امنیتی را ارائه دهد که با رقابت کمتری روبرو هستند.
مدیر بخش هندی شیائومی گفت: برخی از فروشگاه های همکار این شرکت برند نارنجی شیائومی را در خارج از فروشگاه خود به نمایش گذاشتند، اما برندهای رقیب را به صورت برجسته تری در داخل فروشگاه قرار دادند و این شرکت به این مشکل بازاریابی رسیدگی خواهد کرد.
تلاش شیائومی برای گسترش فروش آفلاین ماه ها پس از واگذاری موقعیت پیشرو در بازار به سامسونگ صورت می گیرد. این غول کره جنوبی 20 درصد از سهم هند را در اختیار دارد، اما شیائومی که در طول تاریخ بر روی گوشی های ارزان قیمت تمرکز کرده است، سهم 16 درصدی دارد.
به گزارش رویترز، یکی دیگر از چالش های اصلی شیائومی، مسدود کردن 673 میلیون دلار از دارایی های شرکت توسط یک آژانس فدرال هند در سال گذشته به ظن ارسال غیرقانونی پول به نهادهای خارجی تحت عنوان پرداخت حق امتیاز است.
ICTNN
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات