به گزارش خبرنگار اقتصادی ICTNN، یکی از راهبردهای دولت سیزدهم در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، توسعه پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی بومی بود و اقداماتی در این زمینه انجام شد که برخی از آنها توسط وزیر ارتباطات تشریح شد. در شبکه اجتماعی ایرانی خود
به گفته «عیسی زارع پور»، تامین تجهیزات لازم از جمله سرور، تجهیزات ارتباطی و ذخیره سازی، توسعه مراکز داده اصلی و پشتیبان، کمک به ابر، ارائه خدمات امنیتی و پشتیبانی حقوقی و قضایی بخشی از اقدامات تقویت پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی است. . بومی پایتخت دیجیتال کشور است.
ایجاد معافیت مالیاتی برای مشاغل فعال در بسترهای داخلی، ارائه زیرساخت های تماس تصویری خارجی، شروع به ارائه خدمات الکترونیک دولتی پرکاربرد و آمادگی برای صدور مجوز فعالیت از جمله اقداماتی بود که برای امتیاز دهی به پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی داخلی در این زمینه انجام شد. دوره زمانی.
اقدام دیگر وزارت ارتباطات برای افزایش تعداد کاربران و سهولت دسترسی به پیام رسان های داخلی، «ارتباط متقابل» بین پیام رسان های ایرانی است. اکنون بین پیام رسان های ایتا، بله، سروش پلاس، گپ و ایگاپ برقرار است. کاربران با فعال کردن این ویژگی در پیام رسان مورد علاقه خود به دیگران اجازه می دهند از پیام رسان های دیگر برای آنها پیام ارسال کنند.
همچنین با فراهم شدن زیرساخت های لازم برای پیام رسان های داخلی، میلیون ها تماس تصویری از طریق آنها انجام می شود که پیش از این دولت وجود نداشت. در ایام حج و اربعین گذشته بیش از 20 میلیون زائر از طریق این سکوها تماس گرفتند.
با حمایت همه جانبه دولت و خانواده ارتباطی کشور از توسعه پلتفرم های بومی، آمار کاربران منحصر به فرد فعال روزانه و ماهانه و ترافیک پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی داخلی بین 4 تا 15 برابر نسبت به سال 1400 افزایش یافته است. نتیجه اعتقاد رئیس جمهور به توانمندی های کشور است.
بر اساس داشبوردها و گوگل فایربیس، در مجموع روزانه حدود 24 میلیون کاربر و 45 میلیون کاربر منحصر به فرد در پیام رسان ها و شبکه های داخلی فعال هستند. بر اساس نظرسنجی ایسپا، 75 درصد کاربران از پیام رسان های داخلی استفاده می کنند و تعداد کسانی که فقط از پیام رسان های داخلی استفاده می کنند در 2 سال گذشته نزدیک به 20 برابر شده است.
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات