اپل تولید آیفون 14 جدید را در هند راه اندازی کرده است تا فاصله تولید با چین که پایه اصلی تولید این محصول است را کاهش دهد.
در همین حال، تحلیلگران بانک جفریز می گویند که مصرف کنندگان چینی گوشی های آیفون 14 کمتری نسبت به نسل قبل در سال گذشته خریداری کرده اند. فروش آیفون 14 در سه روز اول عرضه این گوشی به 987000 دستگاه رسید که نسبت به فروش آیفون 13 در مدت مشابه سال گذشته 11 درصد کاهش داشت. کاهش دو رقمی فروش آیفون، که به خوبی در برابر رکود در بازار گوشیهای هوشمند چین بود، بیسابقه تلقی میشود.
بر اساس گزارش بلومبرگ، فاکسکان، سازنده بزرگ آیفون، روند جابجایی قطعات از چین و مونتاژ آیفون 14 را در کارخانه خود در حومه چنای، از جمله راههای حفظ استانداردهای بالای حریم خصوصی اپل، بررسی کرد.
طبق گزارش بلومبرگ، فروش گوشی های هوشمند در چین در ماه جولای با یک سوم کاهش به 19.1 میلیون دستگاه رسید. سیاستهای مقابله با شیوع کووید-19 و عملکرد ضعیف اقتصادی، قدرت خرید مصرفکنندگان چینی را تضعیف کرده است.
ICTNN
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات
اپل در بیانیه ای اعلام کرد که از تولید آیفون 14 در هند خوشحال است. این شرکت که مدت هاست تولید آیفون را در چین متمرکز کرده است، به دنبال اختلافات تجاری بین واشنگتن و پکن و تعطیلی Covid-19 در سراسر چین که بازار را مختل کرده است، به دنبال پایگاه های دیگری برای تولید محصولات خود است.
به گزارش ICTNN، در حالی که کمتر از سه هفته از رونمایی این گوشی می گذرد، روز دوشنبه آغاز تولید آیفون 14 در هند اعلام شد. پیش از این، بلومبرگ نیوز گزارش داده بود که اپل در حال همکاری با سازندگان قراردادی برای افزایش تولید در هند و کاهش 6 تا 9 ماهه تولید در مقایسه با چین است.
تحریریه ICTNN شبکه خبری