سازمان ثبت احوال کشور با 75 میلیون و 138 هزار استعلام که 49 درصد از کل تراکنش ها را به خود اختصاص داده است، در رتبه اول ارائه دهندگان خدمات برتر قرار دارد. سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی 29 درصد از 44 میلیون تراکنش را به خود اختصاص داده است و وزارت بهداشت با بیش از هفت میلیون تراکنش در رتبه سوم قرار دارد.
در حال حاضر 284 دستگاه از طریق درگاه ملی خدمات دولت در حال سرویس دهی هستند که تعداد تراکنش های بین دستگاهی در مهرماه امسال به 151 میلیون و 911 هزار و 167 تراکنش افزایش یافته است. این آمار حاکی از افزایش 16 میلیونی تراکنش نسبت به ماه گذشته است.
در هفت ماهه امسال تعداد کل درخواست های انجام شده در مرکز ملی تبادل اطلاعات به 930 میلیون تراکنش رسید. تعداد درخواست ها در فروردین بیش از 102 میلیون، در اردیبهشت بیش از 133 میلیون، در خرداد بیش از 154 میلیون، در تیرماه بیش از 154 میلیون، در مرداد بیش از 98 میلیون، در شهریور بیش از 135 میلیون و در مهرماه بیشتر است. بیش از 151 میلیون این اپلیکیشن در مرکز ملی تبادل اطلاعات ثبت شده است.
تیم تحرریه شبکه خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات
این پورتال با هدف یکپارچه سازی خدمات دستگاه های دولتی و فراهم آوردن امکان دریافت استعلام بین سازمانی بر اساس شبکه ملی اطلاعات راه اندازی شده است. سازمان فناوری اطلاعات ایران بهعنوان مجری این مرکز، گزارشهای ادواری لازم را از میزان بهرهبرداری از تراکنشهای خدمات الکترونیکی بین دستگاهی و آمار آنها به دستگاههای اجرایی ذیربط و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از طریق سازمان خدماتملی کشور ارسال میکند. سیستم پاس.
مجموع تراکنش های انجام شده در مرکز ملی تبادل اطلاعات
به گزارش روز شنبه ICTNN، در چهاردهمین جلسه کمیسیون توسعه دولت الکترونیک مقرر شد تمامی دستگاه های اجرایی کشور برای تبادل اطلاعات و استعلام الکترونیکی از درگاه ملی خدمات دولت (GSB) استفاده کنند. این پورتال که در مرکز ملی تبادل اطلاعات وزارت ارتباطات راه اندازی شده است، سامانه ای است که به جای فعالیت از طریق سرویس و شبکه الکترونیکی مجزا، بستری را برای دستگاه های اجرایی فراهم می کند تا با یکدیگر تبادل اطلاعات و دریافت استعلام در سطح کلان را داشته باشند. و مبادله یا دریافت خدمات دولت الکترونیک طبق استانداردها و امنیت گذرگاه.
بر اساس گزارش منتشر شده از سوی سازمان فناوری اطلاعات، بیشترین درخواست برای دریافت خدمات و استعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سازمان فناوری اطلاعات ایران، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت راه و شهرسازی است. ، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان بیمه سلامت. ، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان امور مالیاتی و قوه قضائیه که تعداد معاملات بین دستگاهی را به بیش از 151 میلیون افزایش داده است.
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با 34 میلیون درخواست رتبه اول را در بین مشتریان دارد. سامانه «دولت سیار» سازمان فناوری اطلاعات ایران با بیش از 17 میلیون درخواست در رتبه دوم و پس از آن وزارت بهداشت قرار دارد.
مشتریان برتر
دستگاه های خدمات برتر بر اساس تعداد تراکنش ها
بر اساس آخرین آمار، تعداد خدمات ارائه شده در مهرماه امسال یک هزار و 102 خدمت بوده که نسبت به فروردین 1400، 79 سرویس به آن اضافه شده است و در حال حاضر 64 دستگاه به عنوان ارائه دهنده خدمات در این مرکز فعال هستند که در مجموع به چهار دستگاه می رسد. دستگاه ها نسبت به ابتدای سال جاری
تحریریه ICTNN شبکه خبری