شاید تا جایی که سامسونگ بتواند به موقع با گوگل در زمینه هوش مصنوعی همکاری کند هوش مصنوعی کهکشان برای مانور و افزایش فروش گوشی گلکسی اس 24 نسبت به نسل های قبلی آن؛ اپل نمی تواند کاری در این زمینه انجام دهد. متاسفانه قابلیت ها هوش اپل آنها به صورت قطره چکان و به روز رسانی های مختلف ارائه می شوند و همه بازارها به این ویژگی ها دسترسی ندارند. به همین دلیل گزارش ها به ما می گویند که هوش مصنوعی اپل به فروش آیفون کمکی نکرده است.
هوش اپل: فناوری اپل و چالش های پیش رو
اپل سال گذشته از هوش اپل به عنوان مجموعه ای از ابزارهای هوش مصنوعی آشکار می شود. این تکنیک ها به دلیل پردازش هستند داخلی دستگاه نیاز به سخت افزار پیشرفته مانند آیفون 15 پرو و مدل های بعدی باشید اما تحلیلگر معروف مینگ چی کو اعتقاد بر این است که این ویژگی ها تاثیر قابل توجهی در افزایش فروش آیفون نداشته است.
چرا با وجود هوش مصنوعی کاربران به خرید آیفون جدید تشویق نمی شوند؟
مینگ چی کو در وبلاگ خود به تلاش های تبلیغاتی اپل اشاره کرده است هوش اپل منجر به افزایش فروش آیفون نشد. بر اساس اطلاعات زنجیره تامین، بیشتر کاربران علاقه ای به ارتقا به مدل های جدید فقط به خاطر همین قابلیت های هوش مصنوعی ندارند.
طبق نظرسنجی SellCellاکثر کاربران هنوز از هوش اپل قدردانی نمی کنند. کو همچنین اظهار داشت که اپل پس از هیجان اولیه نتوانست کنفرانس جهانی توسعه دهندگان 2024 توجه کاربران را حفظ کنید. او معتقد است که خدمات هوش مصنوعی مبتنی بر ابر، به عنوان مثال ChatGPT، مزایای بیشتری نسبت به سیستم های داخلی اپل دارد.
مینگ چی کو می گوید:
تلاشهای اپل برای پیشبرد هوش مصنوعی در داخل شرکت با چالشهای ساختاری مواجه است: «جذابیت اولیه Apple Intelligence در مقایسه با سرویسهای مبتنی بر ابر کاهش یافته است.»
ویژگی ها و چالش های هوش اپل
اپل ویژگی های Apple Intelligence را در مراحل زیر معرفی کرد:
• برای به روز رسانی iOS 18.1معرفی ابزار نوشتاری و خلاصه سازی متن.
• برای به روز رسانی iOS 18.2: می افزاید جینموجی، عکس زمین های بازی و ادغام ChatGPT.
• دستیار هوشمند سیری پیشرفته محتوای ارائه را درک کنید برای عرضه در آوریل برنامه ریزی شده بود.
اما دو محدودیت عمده آنجا:
1.به سخت افزار پیشرفته نیاز دارد: این ویژگی ها فقط در دستگاه های جدیدتر قابل استفاده هستند.
2.محدودیت زبان: Apple Intelligence در حال حاضر فقط از زبان انگلیسی پشتیبانی می کند، اگرچه اپل قول داده است که زبان های بیشتری را اضافه کند.
استفاده اپل از هوش مصنوعی در تبلیغات
اپل از هوش اپل از آن به عنوان یکی از تم های تبلیغاتی برای دستگاه های جدید خود استفاده می کند. تبلیغات مک های سری آیفون 16 و M4 با ویژگی هایی مانند جینموجی متن خلاصه شده است.
نتیجه گیری
هوش مصنوعی اپل این گام مهمی در مسیر نوآوری اپل است، اما چالش هایی مانند وابستگی به سخت افزار پیشرفته و محدودیت های زبانی، پذیرش آن را محدود کرده است. موفقیت این فناوری به تلاش اپل برای غلبه بر این محدودیت ها و افزودن ویژگی های جذاب تر بستگی دارد.
او معتقد است که پیچ هوش مصنوعی همان پیچی است که اپل را به چالش می کشد یا این برند آمریکایی می تواند عملکرد قابل توجه خود را در دو دهه اخیر در دنیای فناوری حفظ کند و قله های 4 تریلیون دلاری و فراتر از آن را فتح کند؟
برای دوستان خود ارسال کنید
منبع: https://toranji.ir/2025/01/11/%D9%87%D9%88%D8%B4-%D9%85%D8%B5%D9%86%D9%88%D8%B9%DB%8C-%D8%A7%D9%BE%D9%84-%D8%A8%D9%87-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%A2%DB%8C%D9%81%D9%88%D9%86-%DA%A9%D9%85%DA%A9%DB%8C-%D9%86%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%87/
تحریریه ICTNN شبکه خبری