بر اساس آخرین آمار یک شرکت تحقیقاتی، اپل در چین عملکرد خوبی ندارد و برای اولین بار در چند سال اخیر به زیر رتبه پنجم در منطقه سقوط کرده است. نتایج سه ماهه دوم نشان می دهد که اپل در حال حاضر ششمین فروشنده بزرگ گوشی های هوشمند در چین است و با برندهای چینی مانند هوآوی، اوپو، ویوو و دیگران رقابت می کند. در همین حال، ویوو توانست عملکرد فوقالعادهای از خود نشان دهد و سهم ۱۹ درصدی از فروش گوشیهای هوشمند در چین را در سه ماهه دوم ۲۰۲۴ به خود اختصاص دهد.
آمار فروش گوشی های هوشمند در چین در سه ماهه دوم سال 2024
برای گزارش دادن کانال هامجموع فروش گوشی های هوشمند در چین نسبت به سال گذشته در سه ماهه دوم سال، 10 درصد افزایش یافت و 70 میلیون دستگاه او رسید. بدن زنده با 13.1 میلیون این دستگاه رتبه اول را به خود اختصاص داد و 19 درصد از سهم بازار خود را به خود اختصاص داد، در حالی که Oppo در رتبه اول قرار گرفت. 11.3 میلیون این دستگاه در همان بازه زمانی فروخته شد و در رتبه دوم قرار گرفت.
چین یکی از بزرگترین بازارهای اپل است و این شرکت همچنان به ارائه پیشنهادات و تخفیفها بر روی گوشیهای آیفون ادامه میدهد، اما فایدهای نداشته است، زیرا سهم این شرکت آمریکایی از بازار کاهش یافته است. 16 تا 14 درصد فرافکنی. فروش گوشی های هوشمند این شرکت در این منطقه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حداقل است 6.7 درصد کاهش یافته است و دلایل زیادی می تواند داشته باشد. به عنوان مثال رقابت در منطقه به تدریج افزایش یافته و عدم نوآوری در طراحی می تواند یکی از دلایل سقوط این برند باشد.
از سوی دیگر، هواوی به عنوان یکی از برندهای پیشرو در منطقه مطرح شده است و پردازنده های این شرکت مبتنی بر فناوری Kirin در کنار موفقیت گوشی های پرچمدار سری Pura 70، عوامل اصلی رشد فروش این شرکت بودند.
افتخار فروش 10.7 میلیون این دستگاه جایگاه سوم و هواوی را به خود اختصاص داده است که در سال های اخیر پیشرفت زیادی داشته است 10.6 میلیون این دستگاه در جایگاه چهارم قرار گرفت. شیائومی نیز با فروش کمی خود را ارتقا داده است 10 میلیون دلار این دستگاه در بین پنج مارک برتر قرار دارد. اما اپل فقط در این مدل موفق شد 9.7 میلیون فروش آیفون در چین در رتبه ششم قرار گرفت.
با توجه به رقابت شدید بین تولیدکنندگان گوشی های هوشمند اندرویدی در چین، اپل تحت فشار زیادی قرار دارد و در نتیجه به زیر پنج رتبه برتر سقوط کرده است. همانطور که قبلا ذکر شد، اپل آیفون خود را با یک سری تخفیف ها و پیشنهادات تبلیغ می کند، اما هنوز جایی در بین پنج رتبه برتر پیدا نکرده است. با این حال، اگر تبلیغات نبود، فروش اپل کمتر از الان بود. بنابراین می توان نتیجه گرفت که برخلاف بازار آمریکای شمالی که سنگر اپل است، از رقابت شدیدی در بازار چین برخوردار است.
با رشد شرکتهای محلی در چین، بازگشت اپل به پنج رتبه برتر دشوار خواهد بود. ولی هوش اپل این رویه قابل تغییر است. ویژگیهای هوش مصنوعی اپل در ابتدا فقط به زبان انگلیسی ایالات متحده در دسترس خواهند بود، به این معنی که تقاضا در چین تا زمانی که اپل زبان خود را بهروزرسانی کند، محدود خواهد بود.
نظر شما در مورد آمار فروش گوشی های هوشمند در چین در سه ماهه دوم سال 2024 چیست؟
برای دوستان خود ارسال کنید
منبع: https://toranji.ir/2024/07/29/%D8%A2%D9%85%D8%A7%D8%B1-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%DA%AF%D9%88%D8%B4%DB%8C-%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%DA%86%DB%8C%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D9%81%D8%B5%D9%84-%D8%AF%D9%88%D9%85-2024/
تحریریه ICTNN شبکه خبری