از تولد اولین آیفون حدود ۱۵ سال میگذرد. در این مدت، اپل ۳۴ مدل آیفون را روانه بازار کرده است. مانند سایر گوشی های هوشمند، طراحی اولین آیفون عرضه شده در سال ۲۰۰۷ تا آیفون ۱۳ (که در سال ۲۰۲۱ معرفی شد) تغییرات زیادی داشته است. با نگاهی به آمار متوجه میشویم که این غول فناوری آمریکایی موفق به فروش ۳۸۰ میلیون آیفون در کشور چین شده است. این یک دستاورد قابل توجه محسوب میشود.
اپل حدود ۵۰ درصد از فروش رویداد ۶.۱۸ چین را به خود اختصاص داده است!
شیائومی پس از اپل در جایگاه دوم قرار دارد و ۳۰ درصد بازار جشنواره را در اختیار گرفته است. البته این برند چینی در سال گذشته ۳۲ درصد را در اختیار داشته و در سال جاری میلادی ۲ درصد کاهش فروش را تجربه کرده است. آنر در سال ۲۰۲۱، حدود ۶ درصد از فروش های رویداد ۶.۱۸ را به خود اختصاص داده بود. سهم این برند اما هم اکنون به ۱۰ درصد رسیده است.
انتظار اپل برای فروش آیفون ۱۴ به دلایل مختلفی بسیار زیاد است
در سال ۲۰۱۱ میلادی، اپل ۱۰.۰۳ میلیون دستگاه را در چین به فروش رساند. در سال ۲۰۱۲، ۲۳.۸۲ میلیون دستگاه فروخته شد و از آن زمان به رشد خود ادامه داده است. اوج موفقیت و فروش آیفون مربوط به سال ۲۰۱۵ با فروش ۵۸.۳۸ میلیون دستگاه است. پس از آن فروش آیفون در کشور چین به آرامی کاهش پیدا کرد و در سال ۲۰۱۹ به ۲۷.۵ میلیون دستگاه رسید. پس از آن اما شاهد اوجگیری دوباره فروش آیفون در کشور چین هستیم. به طوری که اپل در سال ۲۰۲۰ موفق به فروش ۳۴.۴ میلیون آیفون و در سال گذشته میلادی نیز موفق به فروش بیش از ۵۰ میلیون آیفون شده است.
منبع: https://toranji.ir/2022/08/27/%D8%A7%D9%BE%D9%84-%D9%85%D9%88%D9%81%D9%82-%D8%A8%D9%87-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%DB%B3%DB%B8%DB%B0-%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C%D9%88%D9%86-%D8%A2%DB%8C%D9%81%D9%88%D9%86-%D8%B7%DB%8C-%D8%AF%D9%87/
وبسایت GizChina بسیار درست اشاره میکند که یکی از عوامل افزایش فروش آیفون، مربوط به افزایش قیمت ناگهانی سایر رقباست. در شرایط تورم جهانی، گوشی های پرچمدار اندرویدی یکی پس از دیگری افزایش قیمت داشته اند؛ و به سطح قیمتی گوشی های اپل نزدیک شده اند. بنابراین طبیعیست که مزیت «قیمت رقابتی» برخی تولیدکنندگان اندرویدی از بین رفته و برخی کاربران با مقایسه قیمت ها، به سراغ اپل میروند.