کای تووینن، مدیر بازاریابی Frozenbyte معتقد است که سختافزار کمقدرتتر Xbox Series S میتواند برای «بازیهای گرافیکیتر» مشکلساز باشد.
اینکه آیا سختافزار نسبتا ضعیفتر Xbox Series S در مقایسه با سایر کنسولهای کنونی به مرور زمان برای توسعهدهندگان به مشکل تبدیل خواهد شد یا خیر، از روزی که مایکروسافت آن را رونمایی کرد، بحثهایی مطرح شده است، و اگرچه نمیتوان مزایای آن را انکار کرد – به ویژه از دیدگاه مصرفکننده. مشاهده – اما اکنون مشخص شده است که سری S دارای محدودیت هایی است که می تواند منجر به مشکلات توسعه شود.
به نظر می رسد Frozenbyte، توسعه دهنده Trine 5: A Clockwork Conspiracy با این ایده کلی موافق است. در مصاحبه اخیر با GamingBolt، Kai Tovinen، مدیر بازاریابی Frozenbyte، در پاسخ به سوالی درباره Xbox Series S و توانایی سخت افزار این کنسول برای همگام شدن با همتایان نسل بعدی خود، گفت که اگرچه این کنسول قطعا گزینه خوبی برای کسانی است که به دنبال خرید ارزان تر هستند. سخت افزار، اما از منظر توسعه می تواند به یک گلوگاه تبدیل شود.
سختافزار قدرتمندتر همیشه از دیدگاه توسعهدهندگان بهتر است، من فکر میکنم برای بازیهای گرافیکی سنگین، سری S میتواند به یک گلوگاه تبدیل شود زیرا نیاز به پشتیبانی دارد. با این حال، از دیدگاه یک گیمر، به نظر من داشتن یک کنسول مقرون به صرفه گزینه خوبی است.
البته این فقط یک فرضیه نیست. استودیو لاریان با مشکلات فنی متعددی دست و پنجه نرم می کند و به همین دلیل عرضه Baldur’s Gate 3 برای Xbox Series S به تعویق افتاد. سال گذشته، Techland همچنین توضیح داد که چگونه پردازندههای گرافیکی کنسول مانع توسعه میشوند.
Tovinen به GamingBolt گفت که Trine 5 با سرعت 4K/60 FPS در PS5 و Xbox Series X و 1440p/60 FPS در Xbox Series S اجرا میشود. علاوه بر این، تکمیل این بازی حداقل 12 ساعت طول میکشد.
در اوایل سال جاری، Frozenbyte در مورد Game Pass و اینکه چگونه به “اشباع بیش از حد محتوا کمک می کند” صحبت کرد، علیرغم اینکه “برنامه ای جالب برای دسترسی به گیمرهای بیشتر” است.
Trine 5: A Clockwork Conspiracy قرار است تابستان امسال برای PS5، Xbox Series X/S، PS4، Xbox One، Nintendo Switch و PC عرضه شود.
منبع: GamingBolt