اسکوئر انیکس توسعه چندین بازی معرفی نشده را لغو کرده و توسعه عناوین مختلف را بر اساس استراتژیهای جدید دوباره بررسی خواهد کرد.
در جلسه ای که در 27 مارس برگزار شد، این شرکت جزئیات تفکر تیمش در مورد نحوه ساخت بازی را به اشتراک گذاشت. اطلاعات بیشتر در مورد آن جلسه روز سه شنبه منتشر شد. اکنون این شرکت ساخت بازیهای باکیفیت با رویکردی انتخابی و منابع محور را در نظر خواهد گرفت. ناشر زیان ناشی از توزیع محتوا را حدود 22.1 میلیارد ین (141 میلیون دلار) تخمین می زند. همه این اطلاعات نشان می دهد که اسکوئر انیکس توسعه چند بازی را لغو کرده است، یا حداقل، رویکرد آن به پروژه های بزرگ و بازاریابی بازی تغییر کرده است.
بر اساس گزارش بلومبرگ، این ناشر تصمیم گرفته است تا روند ساخت بازی را دوباره بررسی کند تا کیفیت آثار خود را ارتقا دهد. اقدام جدید ناشر پس از انتصاب تاکاشی کیریو به عنوان رئیس جدید آن در سال گذشته صورت می گیرد.
تاکاشی کیریو در ماه فوریه اعلام کرد:
ما دوباره بازدید می کنیم تا درک جدیدی از ساختار سازمانی به دست آوریم و درک کنیم که چگونه می توان محتوای خط لوله را به بهترین نحو پیاده سازی کرد.
طبق گزارشها، Square Enix به دنبال کاهش میزان توسعهای است که به استودیوهای خارجی واگذار میکند و سعی دارد در تلاش برای افزایش کیفیت و سود، بر توسعه داخلی و بازیهای محبوب تمرکز کند.
به گفته یکی از تحلیلگرانی که با بلومبرگ صحبت کرده است، Square Enix مکانیزم جدیدی را اجرا خواهد کرد که به تیم خود اجازه می دهد تا کیفیت یک بازی را در مراحل اولیه توسعه ارزیابی کند. دانیل احمد همچنین در اوایل این ماه اعلام کرد که بازی Final Fantasy 7 Rebirth که بزرگترین انتشار امسال این ناشر بود، عملکرد ضعیفی داشت.