Blizzard Entertainment، توسعه دهنده World of Warcraft، سال گذشته توسط مایکروسافت خریداری شد.
استودیوی بلیزارد، توسعهدهنده بازی World of Warcraft، اعلام کرده است که پس از خریداری این استودیو توسط مایکروسافت در سال گذشته، این شرکت به آنها اجازه داده است تا بلیزارد باقی بمانند. این خبر را Holly Langdale، تهیه کننده اجرایی و معاون World of Warcraft در مصاحبه اخیر با VGC اعلام کرده است. او درباره زندگی توسعه دهندگان در مایکروسافت صحبت کرد. لانگدیل گفت:
این تاپیک در هر صورت مفید بود. مدتی را با الن چانگ از استودیو موجنگ گذراندیم و اطلاعات را به اشتراک گذاشتیم. بنابراین تقریباً اینگونه است که ما به تجربیات آنها دسترسی پیدا کردیم و چه چیزی برای آنها مفید بود. ما همچنین توانستیم با تیم Elder Scrolls Online تعامل داشته باشیم و تجربیات خود را به اشتراک بگذاریم.
هیچ کس نمی خواهد ما کاری انجام دهیم. World of Warcraft بسیار خوب کار می کند و آنها به آنچه بازی انجام داده بسیار افتخار می کنند. بنابراین فقط این است که بگذاریم همه چیز خوب باشد و همچنان عالی باشد. آنها بسیار از ما حمایت کرده اند و به نظر می رسد رویکرد آنها این است که اجازه دهند ما همان بلیزاردی که بودیم باقی بمانیم.
مایکروسافت به طور رسمی خرید Activision Blizzard خود را در ماه اکتبر به ارزش 68.7 میلیارد دلار به پایان رساند. سازنده ایکسباکس مالکیت فرنچایزهای اصلی کنسولها و رایانههای شخصی، از جمله Call of Duty، Warcraft و Diablo را به دست آورده است و بزرگترین معامله در تاریخ صنعت بازیهای ویدیویی و همچنین خودش را به پایان رسانده است. امروز استودیو بلیزارد اینترتینمنت نسخه کلکسیونی بازی World of Warcraft: The War Within را معرفی کرد.