به گفته سازندگان، نتایج اولین آزمایش The Legend of Zelda: Breath of the Wild به قدری وحشتناک بود که فلسفه جهان باز بازی را زیر سوال بردند.
ژاپنی ها و به خصوص توسعه دهندگان شرکت نینتندو از آن دسته افرادی هستند که سرشان به ندرت در مصاحبه ها یافت می شود، چه برسد به اینکه بدانند برای ساخت یک بازی چه مشکلاتی را پشت سر گذاشته اند.با این حال، سازندگان The Legend of Zelda: Breath of the Wild چند سال پیش در رویداد Computer Entertainment Developer’s Conference ظاهر شد و صحبت های جالبی برای شنیدن و دانستن در مورد آنها ارائه کرد. این مکالمات هرگز در دنیا منتشر نشده است و کسی آنها را از ژاپنی به انگلیسی ترجمه نکرده است، اما اخیراً کانال یوتیوب Game Maker’s Toolkit به این اطلاعات دست یافته و پس از ماه ها تلاش آن را در دسترس عموم قرار داده است.
طبق اطلاعاتی که اخیراً به دست آمده است، وقتی نینتندو قصد داشت با Breath of the Wild طراحی جهان باز این سری را در مسیری جدید قرار دهد، آن بازی را مورد آزمایش قرار داد و در کمال ناباوری در پلی تست های اولیه شکست خورد و فاجعه ای را رقم زد.
آزمايش كنندگان فقط در مسيرهاي اصلي ادامه دادند و 80 درصد آنها به محض ديدن برج شيكه اول مستقيماً به مسيري كه به آنجا ختم مي شد رفتند. این یک فاجعه در نظر گرفته میشود به این معنا که نینتندو میخواست دقیقا برعکس این اتفاق بیفتد. سازندگان می خواستند دنیایی آزاد بسازند که بازیکنان را عمیقاً درگیر کند و حس کشف و غوطه وری در لحظه آن وجود داشته باشد.
نینتندو این مشکل را جدی گرفت و از توسعه دهندگان خواست تا آن را برطرف کنند. توسعه دهندگان در نهایت به راه حلی رسیدند که آن را نظریه مثلث نامیدند. به این ترتیب خط دید بازیکن به سمت افق توسط موانع کوچک یا تپه ها و درختان بسته می شود، بنابراین آنها مشتاق هستند اطراف آن موانع را جستجو کنند و ببینند پشت و بین آنها چه چیزی وجود دارد. این همه اتفاق افتاد زیرا بازیکن فقط قصد داشت از موانع عبور کند و به مقصد برسد، اما خود موانع در واقع ابزاری برای جلب توجه آنها و تشویق آنها به کشف بیشتر جهان بودند.
پس از اجرای این تکنیک، Play Testing عالی بود و بنابراین فرمول جهان باز Breath of the Wild ایجاد شد. شگفتانگیز است که بدانید یکی از تأثیرگذارترین عناوین دهه گذشته در دنیای گیمینگ در مرحله اول آزمایش خود چنین شکست خورد و سپس با قدرت بازگشت. در مواجهه با اولین شکست، توسعه دهندگان تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات انجام دادند و در نهایت موفق شدند چیزی را تولید کنند که میلیون ها گیمر را در سراسر جهان هیجان زده و دوست داشته باشد.
The Legend of Zelda: Breathe of the Wild اکنون بر روی کنسول نینتندو سوییچ منتشر شده است و دنباله موفق آن، Tears of the Kingdom، چند روز پیش رسما منتشر شد و نقدهای مثبتی دریافت کرد. سازندگان بازی جدید با اینکه همیشه از سرزمین Hyrule استفاده کرده اند، اما با افزودن لایه های بیشتر، گیم پلی سری جذاب تر و عمیق تر از همیشه شده است.
منبع: Games Radar