این نسخه از بازی از چندین فناوری جدید انویدیا مانند RTX Direct Illumination یا RTXDI استفاده می کند که از منابع نور مستقیم بی شماری در اندازه های مختلف پشتیبانی می کند. علاوه بر این، عملکردی به نام ReSTIR GI وجود دارد که شدت نور غیرمستقیم را افزایش می دهد و گوشه های تاریک محیط را که نور مستقیم به آن نمی رسد روشن می کند. انتظار میرود این فناوری عملکرد بهتری نسبت به فناوری روشنایی محیطی مبتنی بر رهگیری قبلی داشته باشد.
پورتال بازی با RTX که دارای ویژگی هایی مانند پشتیبانی از ردیابی پرتو، DLSS 3 و بافت های شفاف است، با انتشار تریلر مقایسه ای معرفی شد.
برای به نمایش گذاشتن قدرت فناوری DLSS 3 و کارتهای گرافیک جدید سری RTX 40، Nvidia و Valve در حال همکاری برای انتشار نسخهای از Portal هستند که از ردیابی پرتو پشتیبانی میکند. این نسخه در تاریخ نامعلومی از نوامبر (از 10 نوامبر تا 9 دسامبر) منتشر می شود و برای دارندگان نسخه اصلی بازی رایگان خواهد بود، علاوه بر این، Nvidia RTX Remix، ابزاری ویژه برای این کار، همچنین در کنار بازی منتشر می شود و به مددرها اجازه می دهد تا ray tracing را به دیگر عناوین رایانه شخصی اضافه کنند.
پورتال با عنوان RTX دارای بافت های فیزیک با وضوح بالا خواهد بود که با دست ساخته شده و از چند ضلعی های زیادی (High-poly) تشکیل شده است. DLSS 3 برای بهبود عملکرد استفاده می شود و تاخیر پردازش نیز با استفاده از Nvidia Reflex کاهش می یابد. رهگیری اشعه شامل تمام منابع نور در محیط می شود. از روشنایی غیرمستقیم جهانی گرفته تا نورپردازی ردیابی پرتوی حجمی که در مه یا دود از کار می افتد و سایه می اندازد.
تریلر منتشر شده از پورتال با RTX که قسمت هایی از بازی را با نسخه اصلی آن مقایسه می کند در زیر قابل مشاهده است:
برای اطلاعات بیشتر می توانید به این آدرس مراجعه کنید.