مدیر عامل استودیو Larian گفت که Baldur's Gate 4 لغو شد زیرا تیم توسعه نمیخواست در چند سال آینده روی آن کار کند.
Baldur's Gate 3 به عنوان بهترین بازی سال 2023 انتخاب شد و جوایز متعددی را به دلیل عملکرد منحصر به فرد و فراتر از انتظارات خود دریافت کرد. ظاهرا کسب جوایز مختلف باعث شد تا تیم لاریان در بسیاری از رویدادها شرکت کند که باعث اختلال در روند توسعه شد.
با توجه به موفقیت قابل توجه Baldur's Gate 3، طرفداران منتظر دنباله آن هستند. با این حال، قسمت چهارم این فرنچایز لغو شد. به تازگی مشخص شد که بازی Baldur's Gate 4 قبل از لغو استودیو Larian قابل پخش بود.
سوئن وینکه، مدیرعامل لارین استودیو در مصاحبه با رسانه ها گیمر کامپیوتر آن ادعا کرد که پروژه Baldur's Gate قبل از خروج تیم توسعه از مالکیت معنوی در حال توسعه بود. او همچنین فاش کرد که این پروژه قبل از لغو شدن قابل پخش بود.
او همچنین در این مصاحبه فاش کرد که طرفداران علاقه زیادی به دنباله Baldur's Gate 3 داشتند. به نظر می رسید که Swen Vincke اعتماد زیادی به این پروژه داشته باشد، اما دیدن اینکه تیم سازنده به طور ناگهانی کار روی آن را متوقف کرد، تعجب آور بود. به گفته مدیر عامل Larian، تیم توسعه پس از تجربه ساخت اولیه Baldur's Gate 4 چندان تحت تأثیر قرار نگرفتند. آنها چندین بار بازی را از ابتدا توسعه دادند که منجر به افزایش زمان توسعه آن شد.
Sven Vincke همچنین توضیح داد که این پروژه در ابتدا قرار بود یک DLC برای Baldur's Gate 3 باشد که بعداً به Baldur's Gate 4 تبدیل شد. با این حال، تیم برای چندین سال نمی خواست روی چیزی مشابه کار کند و بنابراین پروژه را رها کرد.
ظاهراً توسعه دهندگان از رها شدن این پروژه خوشحال بودند، زیرا سیاست Larian این است که روی چیزی کار کند که تیم بتواند در مورد آن هیجان زده شود. این یکی از دلایل موفقیت Baldur's Gate 3 است.
لاریان در حال حاضر کار روی پروژه بعدی خود را آغاز کرده است. علاوه بر این، تیم در حال حاضر در حال برنامه ریزی IP های متعدد است و این برنامه ها به نسل بعدی کنسول ها نیز تعمیم خواهد یافت. حال باید منتظر ماند و دید که این استودیو روی چه پروژه هایی کار می کند.