Assassin's Creed همیشه ترکیبی از داستانهای مدرن و تاریخی را به خود دیده است، اما در سالهای اخیر به نظر میرسد این سریال با ایجاد تعادل بین این دو خط زمانی مشکل داشته است. در بازی Assassin's Creed Shadows، یوبی سافت قصد دارد با بیان داستان های مختلف، تعادل از دست رفته سری را بازگرداند.
Marc-Alexis Côté تهیه کننده سری Assassin's Creed در طول سخنرانی خود در BAFTA اطلاعات جالبی در مورد داستان های مدرن و تاریخی این فرنچایز به اشتراک گذاشت. توجه داشته باشید که پایان Assassin's Creed 3 همچنان ادامه دارد اسپویلر خواهد بود
مارک الکسیس کوته خاطرنشان کرد که مرگ دزموند در پایان Assassin's Creed 3 تصمیم دشواری بود و خط زمانی مدرن پس از آن جایگاه خاصی در این مجموعه نداشت. وی در این باره گفت:
تمرکز مداوم بر روی شخصیت هایی که به دنبال مصنوعات ایسو بودند، روایت را قابل پیش بینی تر کرد و درگیری بین تمپلارها و آدمکش ها به یک شکار ساده برای مصنوعات جادویی تبدیل شد.
این تغییر تمرکز را از چیزی که همیشه هسته اصلی فرنچایز بود، که کاوش در تاریخ بود، دور کرد. همانطور که این رویکرد تکراری شد، بازیکنان و منتقدان احساس کردند که خط داستانی مدرن بیشتر به یک مرحله جانبی تبدیل شده است تا یک عنصر کلیدی بازی.
علاوه بر این، پیچیدگی داستان 15 ساله، غرق شدن در فرنچایز را برای بازیکنان جدید دشوار کرده است.
مارک الکسیس کوت معتقد است که این فرنچایز وارد عصر جدیدی خواهد شد و آن را “دوران سوم” می نامد. او و تیمش قصد دارند «داستان» را در قلب فرنچایز قرار دهند. هدف آنها بازگرداندن تعادلی است که قبلاً سریال را تعریف می کرد و به مخاطبان اجازه می دهد خود را در داستان غوطه ور کنند.
مارک الکسیس کوته ادامه داد:
در جدول زمانی مدرن، مضامین عمیقتری از حافظه، هویت و استقلال مورد بررسی قرار میگیرد. چگونه شکل ها و کنترل های گذشته ما می تواند آینده ما را تحت تاثیر قرار دهد. به این ترتیب میتوان موضوعات معاصر مانند آزادی، دانش، تنش بین فردیت و مطابقت را از منظر تاریخی بررسی کرد. Assassin's Creed Shadows شروع یک مسیر جدید برای این فرنچایز خواهد بود که در سال های آینده به رشد خود ادامه خواهد داد.
بازی Assassin's Creed Shadows در تاریخ 15 نوامبر 2024 (25 آبان 1403) برای Xbox Series X/S، PlayStation 5 و PC منتشر خواهد شد.