برند PlayStation Populaire طی سی سال گذشته در صنعت بازی بوده است و اکنون چندین IP های معروف داشته است. شاو یوشیدا ، رئیس سابق استودیوی جهان سونی توضیح می دهد که اگر سونی در توسعه عناوین انحصار متمرکز نبود ، وی در ابتدای انتشار پلی استیشن 2 شکست می خورد.

در مصاحبه جدید ، شوی یوشیدا گفت که سونی به سرعت فهمید که برای تحویل محصولی از همه چیز ، او باید مالک باشد.
یوشیدا در مصاحبه ای با کانال یوتیوب کایل بوسمن ، توضیح داد که سونی در زمان پلی استیشن 2 به اهمیت بازی های انحصاری رسیده است. به همین ترتیب ، گروه مدیریت سونی ایده ایجاد یک سری عناوین منحصر به فرد را برای کنسول قدرتمند آن زمان ارائه داد. به گفته شجی د یوشیدا.
آنها به وضوح می دانستند که راه اندازی بازی های مالک یک بستر بازی ضروری است.
در نتیجه ، سونی چندین مطالعه پس از مطالعه در سراسر ایالات متحده و اروپا برای توسعه بازی ها از جمله Psygnosis برای توسعه یک حق رای دادن Wipeout و 2 استودیو برای تمرکز روی بازی های ورزشی فراهم کرده بود. اگر سونی توسعه بازی های انحصاری را به دست نیاورد و کل آن را به طور جدی متنوع کند ، این برند در زندگی خود مشکلاتی داشته است.