طی مصاحبه ای با مدیر هنری استودیو Guerrilla Games در مورد بازی LEGO Horizon Adventures، بحث محیط های آخرالزمانی و در نتیجه عنوان Killzone مطرح شد.
روی پستما، مدیر هنری استودیو Guerrilla در مصاحبه با واشنگتن پست، درباره انتخاب محیط آخرالزمانی متفاوت و کمتر تاریک نسبت به Killzone گفت:
به عنوان یک تیم، به محض اینکه شروع به ساخت Horizon کردیم، میدانستیم که کار با Killzone تمام شده است. به عنوان یک استودیو ما به یک پالت رنگ و قالب جدید نیاز داشتیم. این انتخاب آگاهانه ما بود که در جهت مخالف به Killzone برویم. فکر می کنم اکنون مضامین، شخصیت ها و داستان برای سنین مختلف قابل درک است.
از سال 2004 تا 2013، Guerrilla Studio پنج نسخه از سری Killzone را برای چهار کنسول مختلف منتشر کرد. با ورود سونی به عرصه عناوین سرویس گرا و نیاز شدید آن به آثار تیراندازی اول شخص، بسیاری امیدوار بودند که روزی شاهد راه اندازی مجدد Killzone باشند، اما نظرات اخیر مدیر هنری Guerrilla Studio چندان امیدوارکننده نیست.