یوبیسافت در یک پست وبلاگ جدید، یکی دیگر از جنبههای کلیدی Assassin's Creed Shadows را توضیح داد و محیط بازی را بررسی کرد.
به گفته کارگردان بازی Charles Benoit، نقشه بازی فقط شامل نام مناطق و طرح هایی برای نشان دادن مکان ها خواهد بود. با کاوش در دنیای بازی، جزئیات و نکات ناشناخته بیشتری نمایان می شود، مشابه آنچه در Ghost of Tsushima دیدیم. بنوا گفت:
ما نمی خواستیم بازیکن را با نمادها و نشانگرهای بیش از حد غرق کنیم. هدف ما ایجاد دنیای بازی بود که در آن اطلاعات ضروری است و به عنوان نوعی پاداش عمل می کند. این ایده در زمینه بازی یک شینوبی که برای اطلاعات می جنگد منطقی بود.
در Shadows، اطلاعات چیزی است که باید از طریق جاسوسانی که دارید، یا از طریق ملاقات با NPCها یا از طریق مشاهدات خود به دنبال آن باشید و به دست آورید. به طور خلاصه، ما میخواهیم بازیکنان رازهای شگفتانگیز بازی را با شرایط خود کشف کنند، چه از طریق تحقیق، یک حلقه جاسوسی یا مشاهده محیط.
این سیستم از طریق Viewpoints (نام جدید Sync Points) پیاده سازی می شود. این نقاط به جای نشان دادن بخش بزرگی از نقشه، اکنون فقط نقاط مورد علاقه نزدیک را برجسته می کنند. با استفاده از تابع Observe، بازیکنان می توانند به این نقاط حرکت کرده و آنها را علامت گذاری کنند. برخلاف نسخه های قبلی، هیچ عقابی برای کمک به بازیکن وجود ندارد و باید شخصاً در اطراف حرکت کنید و محیط را مشاهده کنید.
دیدگاه ها به شما امکان می دهد سریع سفر کنید، اما باید مراقب باشید. زیرا برخی از مکانها، مانند تنشو، میتوانند درست در مرکز دشمنان باشند. البته روش های Naoe و Yasuke برای دستیابی به این نقاط متفاوت است، زیرا Naoe به لطف توانایی های حرکتی خود دسترسی آسان تری به آنها دارد.
همچنین مکان هایی به نام کاکورگا یا پناهگاه وجود دارد که شاخه های کوچکی از پایگاه شینوبی شما هستند. در این مکانها میتوانید به تجهیزات خود دسترسی داشته باشید، قراردادها را مشاهده کرده و بپذیرید، ابزار و مهمات خود را ذخیره کنید، متحدان خود را مدیریت کنید و موارد دیگر. هیچ دشمنی در این مناطق تخم ریزی نمی کند و آنها گزینه ای امن برای سفر سریع هستند.
پس از تاخیری دیگر، Assassin's Creed Shadows در تاریخ 20 مارس 2025 (29 مارس 1403) برای پلی استیشن 5، ایکس باکس سری X/S و رایانه های شخصی منتشر خواهد شد.