ریوتا سوزوکی، کارگردان مبارزات مورد انتظار Final Fantasy 16، این بازی را شاهکار شخصی خود می نامد.
این توسعه دهنده کهنه کار که قبلا در Capcom در Devil May Cry 5، Dragon’s Dogma و Monster Hunter کار می کرد، طی یک استریم زنده گفت که تیم سازنده Final Fantasy 16 طراحی سیستم مبارزه با بازی را در اولویت قرار داده است. این امر باعث جذابیت آن برای مردم می شود. که هنوز این سریال را تجربه نکرده اند و با تجربه عناوین اکشن آشنایی ندارند.
مدیر کمپین Final Fantasy 16 در پایان سخنان خود گفت:
امیدوارم افرادی که تا به حال یک بازی اکشن بازی نکرده اند بتوانند Final Fantasy 16 را تجربه کنند. همچنین امیدوارم که این بازی به شما فرصتی دهد تا جذابیتی را که یک بازی اکشن می تواند به ارمغان بیاورد را تجربه کنید.
همچنین در جریان پخش زنده Final Fantasy 16 قبل از انتشار بازی در روز شنبه، تیم تایید کرد که یک پچ روز اول برای بازی منتشر خواهد کرد. این به روز رسانی مشکلات پیشرفت و کرش را برطرف می کند و عملکرد را در قسمت های مختلف بازی بهبود می بخشد.
قبل از انتشار رسمی بازی، چند نسخه متفاوت و غیرقانونی از Final Fantasy 16 به دست عموم رسید. در همین راستا، اسکوئر انیکس از طرفداران خواسته است که در صورت دریافت بازی قبل از انتشار رسمی، داستان را اسپویل نکنند.
نائوکی یوشیدا، تهیهکننده Final Fantasy 16 میگوید که تیم سازنده به بازخوردهای مربوط به تاری حرکت گوش دادهاند و قابلیت خاموش کردن آن را در بهروزرسانیهای آینده به همراه قابلیت تنظیم حرکت دوربین اضافه خواهند کرد.
بازی Final Fantasy 16 در تاریخ 1 ژوئیه 1402 (22 ژوئن 2023) بر روی پلی استیشن 5 منتشر خواهد شد، ضمناً سازندگان به تازگی اعلام کرده اند که نسخه PC این اثر برای بهبود کیفیت آن با تاخیر منتشر خواهد شد.