استون همچنین خاطرنشان کرد که فیلمهای ترسناک کرهای و فرانسوی منبع ایدههایی برای پروتکل کالیستو بودند. دو کشوری که در سال های اخیر فیلم های قابل توجهی در این ژانر تولید کرده اند. کریس استون در بیانیهای بحثبرانگیز گفت که آنها از نمونههای زندگی واقعی نیز استفاده کردهاند. استون که کارگردان انیمیشن Dead Space نیز بود، گفت:
بازی Callisto Protocol که اواخر امسال عرضه می شود اصلا مناسب افراد با روحیه نرم نیست. به لطف Geoff Keighley، امسال شاهد گیم پلی Callisto Protocol در Summer Game Fest بودیم. نمایشی مملو از صحنه های دلخراش قطع عضو و له شدن افراد به اشکال مختلف.
کریس استون، مدیر طراحی Remote Studio با PCgamesN درباره الهام گرفتن از پروتکل Callisto صحبت کرد. کریس استون گفت که علاوه بر Silent Hill و Resident Evil، تیم سازنده بازی نیز از The Thing و Event Horizon الهام گرفته اند.به نظر می رسد بازی The Callisto Protocol در نمایش تصاویر ترسناک خسیسی نداشته و برای این منظور از دنیای واقعی اقتباس شده است.
ما نمونه های زیادی از تصاویر هولناک واقعی را دیده ایم. اگرچه جستجو برای چنین تصاویری خوشایند نبود، اما به ما این امکان را داد که بسیاری از ایده های جذاب و ناب خود را از آنها استخراج کنیم.
پیش از این، Mortal Kombat نیز با ارائه و استفاده از نمونههای واقعی در فرنچایز خود خبرساز شد، بنابراین امیدواریم استودیو Striking Distance این کار را با دقت و احتیاط بسیار انجام دهد. علاوه بر نمونههای واقعی، یکی از اقتباسهای اصلی پروتکل Callisto، فضای مرده است. این عنوان توسط Glen Schofield ساخته شده است. او همچنین پروتکل Callisto را اجرا می کند.