ما فرض کردیم که آنها قوانین جدید را به دلیل شهرتشان برای صادق بودن با مشتریان خود درک می کنند.
شعبه ژاپنی نینتندو قانون جدیدی را اجرا کرده است که کارمندان می توانند در صورت توهین به مشتری از تعمیر یا تعویض محصولات خودداری کنند.
برخی از شرکت ها موضع گیری شدیدی در برابر این موضوع اتخاذ کرده اند که تاثیرگذار خواهد بود.
به گزارش کیودو نیوز، در ژاپن هیچ قانونی علیه آزار و اذیت مشتریان یا کارمندان وجود ندارد، اما برخی از شرکت ها قوانین ضد آزار و اذیت را در شرایط و ضوابط خود لحاظ می کنند. تصمیم نینتندو مورد استقبال یکی از مقامات وزارت بهداشت، کار و رفاه ژاپن قرار گرفت. او گفت:
لطفا در هنگام استعلام کالای تعمیر شده از هرگونه اقدامی که به شخصیت اجتماعی کارکنان لطمه می زند خودداری نمایید. اگر متوجه شویم که هر یک از این اقدامات انجام شده است، ممکن است از تعویض یا تعمیر این محصول خودداری کنیم. علاوه بر این، اگر شرکت این رفتار را مخرب تشخیص دهد، با پلیس، وکیل و غیره تماس خواهد گرفت. و اقدامات قانونی انجام دهد.
در سالهای اخیر، رسانههای اجتماعی کانون آزار و اذیت صنایع مختلف بوده است و نگرش مصرفکنندگان نیز در حال تغییر است. ناگهان نینتندو با اتخاذ تصمیمی که جامعه آماده پذیرش آن بود به موفقیت خود ادامه می دهد.
به گزارش کیودو نیوز، این شرکت دستورالعمل های خدمات تعمیر خود را تغییر داده است تا قوانینی را برای بازیکنان و مشتریان بی ادب ایجاد کند. این سایت گزارش می دهد:
به گفته نینتندو، اقداماتی که ممکن است توهین آمیز تلقی شوند عبارتند از: تهدید، اظهارات توهین آمیز یا توهین آمیز، تجاوز به حریم خصوصی، درخواست های بیش از حد مانند تعمیر رایگان پس از پایان گارانتی، درخواست عذرخواهی از نینتندو یا کارمندان آن بدون دلیل منطقی، تکرار بیش از حد همان درخواست یا شکایت، نظرات توهین آمیز در شبکه ها یا سایت های اجتماعی. یکی از اعضای روابط عمومی نینتندو به کیودو نیوز گفت:
هیرومی ایکوچی، استاد روانشناسی و مسائل اجتماعی در دانشگاه کانسای، افزود: