در یک مصاحبه جدید، نیل دراکمن، رئیس Naughty Dog و کارگردان The Last of Us، در مورد روند انتخاب پروژه اعلام نشده بعدی Naughty Dog صحبت می کند.
در مصاحبه ای با پادکست Kinda Funny، از دراکمن پرسیده شد که آیا احساس می کند مجبور است IP محبوب دیگری مانند Uncharted و The Last of Us ایجاد کند که بتواند برای سال های آینده در رسانه های دیگر زندگی کند. دراکمن پاسخ داد که موفقیت استودیو ناتی داگ این توانایی خاص و منحصر به فرد را به آنها داد تا بتوانند پروژه بعدی را خودشان انتخاب کنند و تحت تأثیر افراد بالا قرار نگیرند. او در این باره گفت:
من خیلی خوش شانس هستم که مجبور نیستم غیر از این فکر کنم. من به استودیویی پیوستم که قبلاً موفق بود و می توانست هر کاری که می خواست انجام دهد. من می دانم که در این صنعت همه تولید کنندگان چنین مزیتی ندارند و من از آن قدردانی می کنم.
بنابراین پس از پایان هر پروژه، عمداً چندین پروژه جدید را مطالعه و بررسی می کنیم. برخی از آنها ممکن است “ادامه” فرنچایزها و ایده های جدید ما باشند. پس از طرح همه این سؤالات، به ایده ای فکر می کنیم که بیشتر مورد علاقه ماست، زیرا باید چندین سال روی آن کار کنیم و این سؤال سلیقه، علاقه و آتش درونی می خواهد. اگر پروژه اشتباهی را انتخاب کنید و ایده های شما در میانه راه به پایان برسد، با مشکل بزرگی مواجه خواهید شد. به نظر من، این باعث ایجاد بازی متوسط می شود. وقتی اشتیاق خود را برای پروژه از دست می دهید.
بعد، دراکمن در مورد پروژه اعلام نشده بعدی Naughty Dog و The Last of Us Part 3 صحبت کرد:
می دانم که طرفداران واقعاً The Last of Us Part 3 را می خواهند. با این حال، ما پروژه جدید را از قبل شروع کرده ایم، بنابراین تصمیم لازم را گرفته ایم. نمی توانم بگویم روی چه چیزی کار می کردیم، اما انتخاب نهایی ما چیز دیگری بود. ما خیلی چیزها را بررسی و تحلیل کردیم و در نهایت پروژه ای را انتخاب کردیم که بیشتر به آن علاقه داشتیم.
طبق اعلام رسمی، فرنچایز محبوب The Last of Us بیش از 37 میلیون نسخه فروخته است و همچنان هر روز توسط بازیکنان جدید تجربه می شود.