نظرسنجی ارسال شده برای سازندگان و ناشران مختلف شامل 100 سؤال است که موضوعات زیر را پوشش می دهد:
- آیا این قرارداد بر قدرت چانه زنی سازندگان و ناشرانی که قصد دارند کنسول و بازی های رایانه شخصی خود را بر روی پلتفرم و سرویس مایکروسافت عرضه کنند، تأثیر می گذارد؟
- امتیاز فرانشیز Call of Duty برای دارندگان پلتفرم و ارائه دهندگان خدمات اشتراک چقدر اهمیت دارد؟
- اگر مایکروسافت تصمیم دارد بازیهای اکتیویژن بلیزارد را منحصر به سرویس Xbox، Game Pass و ابری خود کند، آیا جایگزینهای قابل قبول و قابل قبولی برای این آثار در بازار وجود دارد؟
- آیا انحصار محتوا به مایکروسافت برتری قابل توجهی نسبت به رایانه شخصی می دهد؟
- آیا غنای کاربری (تعداد کاربران) آثار اکتیویژن به مایکروسافت از نظر توسعه، انتشار و توزیع مزیت قابل توجهی می دهد؟
- آیا این قرارداد جذابیت خدمات بازی های ابری را تغییر می دهد؟
دیروز، آژانس نظارتی برزیل، قرارداد خرید Activision Blizzard از مایکروسافت را بدون اعمال محدودیت تایید و تایید کرد. سازمان CADE همچنین خاطرنشان کرد که محتوای انحصاری برای رقابت در بازار کنسول ها بسیار مهم است و یکی از دلایل اصلی پیشروی پلی استیشن و نینتندو در بازارهای مختلف است.
انتظار می رود قرارداد Activision Blizzard تا مارس 2023 نهایی شود.
به نظر میرسد انجمن نقد و بررسی بازار اروپا از ناشران، توزیعکنندگان و استودیوهای بازی درباره معامله اکتیویژن بلیزارد سؤال میکند.
اتحادیه ضد تراست و کنترل بازار اروپا در حال مصاحبه با سازندگان، ناشران و توزیعکنندگان صنعت بازی است تا خرید Activision Blizzard (Activision Blizzard) توسط مایکروسافت را تا حد امکان بررسی و بررسی کند تا از نگرانیهای آنها مطلع شود و تصمیم بهتری بگیرد.
به گزارش رویترز، اروپا قصد دارد تصمیم اولیه خود را تا 8 نوامبر سال جاری اعلام کند. اما تحقیقات در 10 اکتبر به پایان می رسد. انتظار می رود پس از تصمیم اولیه، کمیسیون اروپا تحقیقات 4 ماهه خود را آغاز کند.