صنعت بازی های ویدیویی هر سال در حال رشد است و طبق معمول انتظار می رود این رشد همچنان ادامه داشته باشد. طبق گزارش های منتشر شده توسط Statista، رشد صنعت بازی در سال 2021 حدود 189.3 میلیارد دلار تخمین زده شده است و این رقم می تواند تا سال 2025 به 280 میلیارد دلار برسد.
در این مقاله، مقادیر مختلف داده برای درک وضعیت فعلی صنعت را مشاهده خواهید کرد. دو گروه آماری Statista و Kaggle پشت همه این اطلاعات هستند. علاوه بر این، داده هایی مانند فروش بازی از منابع قابل اعتماد گرفته شده است.
بازار صنعت بازی
در این بخش، آمارهای مختلف از ارزش بازار بین المللی و مناطق خاص جهان بررسی می شود. این داده ها ممکن است به دلیل حجم بالای آن تا حدودی مغرضانه به نظر برسند.
جوایز مسابقه
این نمودار مجموع جوایز ورزش های الکترونیکی مختلف یا مسابقات ورزش های الکترونیکی را در سال 2023 نشان می دهد. این تخمین ها به میلیون ها دلار آمریکا ثبت شده اند.
بزرگترین سرمایه گذاران در صنعت بازی های ویدیویی
شرکت های بزرگ و برجسته ای مانند Tik-To Interactive، Tencent، Activision Blizzard، Sony، Electronic Arts و Facebook سرمایه گذاری های قابل توجهی در این صنعت انجام داده اند. با این حال، در این نمودار، به دلیل استودیوهای زیاد خریداری شده، تسلط مایکروسافت به وضوح قابل مشاهده است.
درآمد اپیک گیمز
این نمودار روند رو به رشد درآمد اپیک گیمز را نشان می دهد که پس از کاهش در سال 2019 تشدید شده است. پیش بینی می شود این روند تا سال 2026 به طور پیوسته ادامه یابد.
بازی های مهم آینده
در این نمودار، تعداد کل بازیهای بزرگی که در آینده نزدیک بر روی پلتفرمهای پلیاستیشن، ایکسباکس و رایانههای شخصی منتشر خواهند شد، مشخص شده است.
نمودار زیر فروش بازی در هر منطقه را نشان می دهد.
درآمد حاصل از پرداخت های درون برنامه ای (بازی های موبایل)
نمودار میلهای انباشته شده زیر درآمد حاصل از پرداختهای درونبرنامهای برای بازیهای محبوب موبایل در سال ۲۰۲۳ را نشان میدهد. برای درک بهتر اینکه هر بازی چقدر به درآمد کلی در این بخش کمک میکند، بخش درآمد تجمعی با رنگهای مختلف نمایش داده میشود.
درآمدهای مرتبط با ژانرهای مختلف بازی
این نمودار درآمد ژانرهای مختلف بازی را نشان می دهد. تعداد دفعاتی که ژانرهای مختلف به درآمد کلی کمک کرده اند به همراه میزان محبوبیت و سودآوری آنها در بازار ورزش های الکترونیکی قابل مشاهده است.
محدوده سنی بازیکنان
توزیع سنی بازیکنان آمریکایی در این نمودار قابل مشاهده است. همچنین می تواند میزان محبوبیت بازی ها در گروه های سنی مختلف را تعیین کند.
منطقه بازیکنان
آسیا با 1.48 میلیارد بازیکن فعال، بیش از دو برابر هر منطقه دیگری گیمر دارد. در واقع، تعداد کل بازیکنان فعال در اروپا، آمریکای لاتین و آمریکای شمالی 1.42 میلیارد برآورد شده است. جدول زیر تعداد بازیکنان هر منطقه را نشان می دهد:
افزایش سالانه تعداد بازیکنان
در این نمودار رشد سالانه تعداد بازیکنان با افزایش بین 130 تا بیش از 170 میلیون نفر نشان داده شده است. بر اساس این اطلاعات می توان گفت که مخاطبان صنعت بازی به طور پیوسته در حال افزایش بوده است.
ارزش یکی از مهم ترین استودیوهای بازی سازی در این صنعت
این نمودار ارزش بازار پیش بینی شده استودیو Epic Games را تجزیه و تحلیل می کند و روند رشد و عملکرد بازار را نشان می دهد.
- 2019: کاهش قابل توجه ارزش بازار در حدود 4200
- 2020: ارزش بازار به حدود 5100 افزایش خواهد یافت
- 2021 تا 2024: ارزش بازار به طور کلی ثابت است، با افزایش جزئی، به طور متوسط بین 5000 تا 5500.
- از سال 2024: در حدود 6000، ارزش بازار به اوج خود خواهد رسید
انتظار می رود ارزش بازار اپیک گیمز تا سال 2026 به بیش از 6000 برسد.