Strauss Zelnick، کارگردان Take Two Interactive، در مورد علاقه و تمایل خود به استفاده از هوش مصنوعی برای ساخت بازی صحبت می کند.
چند روز پیش بود که Rockstar Games اعلام کرد که تریلر جدیدی از بازی مورد انتظار GTA 6 در ماه دسامبر منتشر خواهد شد و این اعلام به تنهایی می تواند سرورهای شبکه های اجتماعی مانند توییتر را مختل کند. اگر بخواهیم وارد جزئیات شویم، تنها اعلام تاریخ انتشار تریلر بازی صدها میلیون پاسخ دریافت کرد. حال تصور کنید که در ماه دسامبر با انتشار تریلر معرفی بازی، وضعیت چگونه خواهد بود.
اخیراً رئیس Take-two Interactive، شرکت مادر توسعهدهندگان GTA 6 در مورد محتوای ایجاد شده توسط هوش مصنوعی صحبت کرده و خاطرنشان کرده است که در یک حوزه خاص، هوش مصنوعی میتواند تأثیرگذار باشد. توسعه بازی، و این زمینه به تعامل با NPC ها مربوط می شود. زلنیک اذعان داشت که همه روی آن کار می کردند و سعی می کردند شخصیت های واقعی تری خلق کنند.
آیا باید در GTA 6 منتظر NPC های هوش مصنوعی باشیم؟
هنوز مشخص نیست که راک استار برای تولید بعدی خود چنین تصمیمی گرفته است یا خیر. اما نکته مهم این است که پس از افشای اطلاعات گسترده GTA 6 هنوز هیچ خبری یا شایعه ای در مورد هوش مصنوعی در بازی منتشر نشده است.اشتراوس زلنیک در مصاحبه با Inverse Media توضیح داد که چگونه می توان از هوش مصنوعی برای ایجاد باورپذیرتر استفاده کرد. NPC ها:
همه آنجا کار می کنند. شما یک شخصیت قابل بازی هستید که با شخصیت های غیرقابل بازی تعامل دارید. در حال حاضر، چنین تعاملی از قبل برنامه ریزی شده و کاملاً خطی است و NPC ها عموماً خیلی هیجان انگیز و جالب نیستند. اما با هوش مصنوعی، می توانید تصور کنید که تعامل با همه NPC ها جالب و سرگرم کننده خواهد بود.
ما قبلاً چنین چیزی را از نزدیک و در عمل دیده بودیم. به عنوان مثال، مود جدیدی که توسط طرفداران Skyrim منتشر شده است، مشابه چیزی است که Zelnik در مورد آن صحبت می کند. بر این اساس، اجرای چنین ایده ای برای استودیوهای بزرگ و شناخته شده کار سختی نخواهد بود.
در طول این مصاحبه، Zelnik در مورد GTA 6 صحبت کرد و گفت که توسعه آن باید هوشمندانه دنبال شود. زیرا تنها نام GTA 6 برای موفقیت چنین بازی بزرگی کافی نیست، انتظارات از این بازی از هر بازی منتشر شده تا به امروز بیشتر است و به این معنی است که توسعه دهندگان بازی باید بیشتر تلاش کنند.