اگرچه نواک دلیل جدایی خود از مایکروسافت را مشخص نکرد، اما توضیح داد که در سال های اخیر به دلیل مسائلی که در خارج از مایکروسافت برای او آزار دهنده بود، قصد ترک این کار را داشته است.
از ماه مه 2016، نواک به عنوان مدیر تحقیقات و طراحی ایکس باکس انتخاب شد و برای بهبود و تکامل تجربه کاربری در تمام زمینههای سرگرمی مایکروسافت تلاش میکرد. وی در این خصوص گفت:
کریس نواک، مدیر تحقیقات و طراحی Xbox، مایکروسافت را پس از نزدیک به 20 سال ترک کرد.
در این مدت متوجه شدم که جرقه بهترین چیزهایی که در بازی ها ایجاد شده است در صنایع دیگر زده شده است و دوست دارم مدتی روی آن تمرکز کنم.
او نوشت:
نواک در نوامبر 2002 به تیم ایکس باکس پیوست. او به مدت هفت سال مدیر طراحی تیم بود و روی پروژه هایی مانند نسخه دوم، سوم و چهارم Project Gotham Racing، Crackdown و اولین بازی از سری Forza Motorsport کار کرد.
چیزهای بسیار کمی در زندگی وجود دارد که بتوانید روی آنها کار کنید تا چنین اشتیاق را در مخاطب ایجاد کنید. من عاشق گوش دادن به صحبت های گیمرها و تجسم لحظه بعدی و سرگرمی غیرمنتظره ای هستم که در انتظار آنهاست. بازی شگفت انگیز است و ایکس باکس همیشه با من خواهد بود.
من از ایکس باکس و مایکروسافت استعفا دادم و آخرین روز من امروز 19 آوریل است. من از نوامبر 2002 با ایکس باکس کار کرده ام و بعد از تقریباً 20 سال، می دانم که خبر جدایی من ممکن است غافلگیر کننده باشد.
من زمانی را در یک تور طراحی صرف خواهم کرد. در صورت تمایل به همکاری در طراحی بازی یا هر محصولی لطفا تماس بگیرید.
در سپتامبر 2009، او به عنوان طراح توسط مایکروسافت استخدام شد و به عنوان یکی از اولین طراحان هولولنز معرفی شد. او همچنین روی پروژه های دیگری از جمله Quantum Break، Sunset Overdrive و Ryse: Son of Rome کار کرده است.
ماجراجویی بعدی من در ایستگاه بعدی یک استراحت خواهد بود. چند سال پیش به خاطر اتفاق مهمی که خارج از کار برایم رخ داد، به خودم قول استراحت دادم.
من عاشق حرفه ایکس باکس بودم. ایجاد تجربیات جدید یک امتیاز برای بازیکنان است.
تحریریه ICTNN شبکه خبری