مارک تیمینسکی ، مدیرعامل CI Games Studios ، توضیح داد که چگونه این رویکرد به استودیوها آسیب می رساند و می تواند آنها را به انقراض برساند. در زمان اربابان افتاده ، استودیو نیز صریحاً اعلام كرد كه قصد ندارد مشکلات سیاسی یا اجتماعی را در آثار خود قرار دهد.

پاسخ به انتظارات مخاطب مدرن نیاز به افزودن عناصر بسیاری به بازی ها دارد. جایی که شرکت هایی مانند شرکت Sweet Baby و سایر مشاوران وارد عمل می شوند ، اما هواداران به طور کلی به این عناصر پاسخ مثبت نمی دهند. تیمینسکی گفت:
عموم مدرن یک اسطوره است. داده ها آن را اثبات می کنند. ساختن بازی برای آنها راهی برای انقراض بازی است.
این توسعه دهنده همچنین فاش کرد که تیم سازنده از ترس اینکه “ارواح ترسناک DEI” (با اشاره به مفاهیم تنوع ، عدالت و گنجاندن) به بازی خود می رسد. این عنوان یک واکنش نسبتاً خوب از انتقاد به دست آورد ، اما این یک اثر خارق العاده نبود ، زیرا هیچ کاری فراتر از روال معمول انجام نداده بود.
به تازگی ، مدیر Kingdom Come: Deliverance 2 نیز در مورد انتظارات همان مخاطب مورد سؤال قرار گرفت. جالب اینجاست که وی گفت که آنها مشاوران را برای جلوگیری از آسیب رساندن به گروه های مختلف استخدام کرده اند ، زیرا این امر می تواند منجر به تخریب کامل بازی شود.
با این حال ، مفهوم “عموم مدرن” یک سؤال بزرگ است. مهمتر از همه ، با توجه به بازی هایی مانند کنکورد ، که با همان اهداف ساخته شده بودند ، اما آنها تحت یک شکست فاجعه بار قرار گرفتند. اما واقعیت واضح است ، اگر یک بازی کاملاً خوب و خلاق باشد ، موفق خواهد شد.