به نظر می رسد نقشه راه بلندپروازانه Remedy با انتشار Alan Wake 2 در سال 2023 آغاز خواهد شد.
Remedy Entertainment 28 سال پیش در سال 1995 تأسیس شد و از آن زمان تاکنون هفت بازی منتشر کرده است – از جمله Death Rally، Max Payne، Max Payne 2، Alan Wake، Alan Wake’s American Nightmare، Quantum Break و Control. یعنی هر چهار سال یک بازی توسط این تیم ساخته می شود که برای یک استودیو کوچک مستقل دستاورد بزرگی است. اما Remedi قصد دارد این تعداد را از امسال افزایش دهد.
Remedy در بیشتر تاریخ خود استودیویی بود که بر روی یک بازی متمرکز بود، اما در سال های اخیر این رویکرد تغییر کرده است و شاهد افزایش چشمگیر ظرفیت این شرکت بوده ایم. این تیم در حال حاضر روی چندین پروژه به طور همزمان کار می کند، از جمله Alan Wake 2، یک اسپین آف Control به نام Condor، یک بازی با بودجه بالاتر از Control IP به نام Heron و یک بازی چند نفره همکاری مبتنی بر خدمات به نام Vanguard Code که توسعه خواهد یافت. با همکاری Tencent این استودیو پنج “بازی AAA” در دست توسعه دارد که فاصله زیادی با ساخت Control دارد.
مدیر عامل Remedy، Tero Virtala امروز در بیانیه سرمایه گذار اذعان کرد:
تغییر رویکرد به این مدل چند پروژه ای به خوبی انجام شد، اما ما در اجرای این مدل با چالش هایی نیز مواجه شدیم، مانند زمانی که در تابستان 2022 مشخص شد که زمان بیشتری برای پروژه پیشتاز نیاز است.
سپس، در سال 2022، ما درس های خود را آموختیم و تغییراتی ایجاد کردیم. ما تیمهای توسعه بازی خود را تقویت کردهایم و نقشهای رهبری آنها را تعدیل کردهایم، برخی از همکاریهای خارجی را تغییر دادهایم، پیشرفتهای زیادی در برنامهریزی و جهتگیری کار پروژهمان ایجاد کردهایم، و نحوه نظارت، مدیریت و حمایت رهبری کسبوکارمان بر پروژههایمان را گسترش دادهایم.
Virtala با اشاره به اینکه Remedy در سال 2022 تقریباً دو برابر بیشتر از سال 2021 کارمندان استخدام کرد، خاطرنشان کرد:
در ادامه، میخواهیم از این فرصت برای پیشبرد پروژههای بازی خود با سرمایهگذاری بیشتر در استخدام افراد با تجربه، مشتاق، خلاق و چالشخواه استفاده کنیم.
با استفاده از این نقاط قوت، Remedy نه تنها به دنبال انجام کارهای بیشتر است، بلکه میخواهد روند را سرعت بخشد.
سرمایهگذاریهای ما در تیمهایمان، ابزارها و موتور بازی Northlight، مکانیسمهای پشتیبانی و توسعه خارجی، کاتالیزورهای اصلی برای جهش رشد بعدی ما در سالهای آینده هستند.
ما قصد داریم از سال 2023 هر سال یک بازی جدید به همراه محتوای پولی و رایگان منتشر کنیم.
با توجه به رویکرد گذشته این شرکت در ساخت بازی، چنین افزایش سرعت در توسعه پروژه واقعا چشمگیر است. American Nightmare در سال 2012، Quantum Break در سال 2016 و Control در سال 2019 منتشر شد و Alan Wake 2 بعدی Remedy در سال جاری منتشر خواهد شد. (کمپین تک نفره Alan Wake Remastered و Crossfire X نیز در همان بازه زمانی منتشر شد، اما ما آنها را به عنوان بازی های “جدید” در نظر نمی گیریم.)
توسعه Alan Wake 2 ظاهرا همچنان طبق برنامه پیش می رود. ویرتالا گفت که این اثر که در حال توسعه کامل است، به زودی تمام محتوای خود را آماده خواهد کرد و اکنون “از ابتدا تا انتها قابل آزمایش است”. جالب اینجاست که به گفته او، Alan Wake Remastered که در اکتبر 2021 منتشر شد، هنوز نتوانسته سود خوبی کسب کند، اما او انتظار دارد با نزدیک شدن به تاریخ، فروش عنوان مذکور افزایش یابد. انتشار Alan Wake 2.
نظرت راجع به آن چیست؟