کمتر از یک ماه قبل از دهمین سالگرد انتشار Phantom Pain ، فن های Metal Gear Solid یک حالت دو بعد برای بازی ایجاد کردند.

مجموعه Gear Metal Gear عمدتاً روی قسمت واحد متمرکز است. اما این سریال مسیری متفاوت را با Solid Metal Gear Solid: Peace Walker انجام داد و به یک بازی هیولا شکارچی تبدیل شد. در این نسخه ، ساختار بازی به یک فرمول مبتنی بر مأموریت تغییر یافته است ، و مکانیسم های ساخت پایه تاریخ توجیه شده ای را برای ادغام حالت چند نفره در این سری فراهم می کند. Metal Gear Solid 5: Phantom Pain در واقع جمله ای از Pace Walker 2 است ، اما هرگز حالت تعاونی را بازیابی نکرده است و یکی از بهترین ویژگی های صلح واکر از بازی خارج شده است.
اما اکنون که ما فقط چند هفته از دهمین سالگرد درد فانتوم سن داریم ، طرفداران تجهیزات فلزی آنها شروع شده و یک ماده جذاب برای بازی منتشر کرده اند. یک کاربر به نام Unknown321 ، که از زمان انتشار بازی در سال ششم در این بازی کار کرده است ، تجهیزات جدید خود و دلایل ساخت آن را فاش کرد. او توضیح می دهد:
به یک دلیل ساده ، من تصمیم گرفتم این تجهیزات را در یک حالت نیمه استفاده با ویژگی ها و اشکالات ناقص منتشر کنم: پول من خسته شده است و من در شرایطی نیستم که بتوانم خودم را به طور کامل به توسعه اختصاص دهم. توسعه (این ماده) به طور کامل متوقف نخواهد شد. فکر می کنم پایگاه خوبی برای نسل جدید MGSV ایجاد کردم.
این تجهیزات همیشه با بسیاری از اشکالات همراه است و فقط برخی از مراحل بازی را پشتیبانی می کند. اما اگر به پایان رسید ، می تواند دوباره به بازی MGSV تبدیل شود.