کلیف بلزینسکی، خالق سری Gears of War، ادعا می کند که اگر مایکروسافت حقوق این سری را نمی خرید، نسخه چهارم به صورت اول شخص عرضه می شد.
او در مصاحبه اخیر خود در قسمت جدید پادکست XboxEra، در پاسخ به سوالی در مورد برنامه های Epic Games برای نسخه چهارم قبل از خرید Gears of War توسط مایکروسافت، گفت:
بله، می توانم به شما بگویم که می خواستم این نسخه را به صورت اول شخص بازی کنم. تصور کنید بتوانید ملخ ها را در حالت اول شخص ساقط کنید.
صخره بلزینسکی
اگرچه بلزینسکی برنامه های خود را بیشتر گسترش نداد، اما اگر ایده او عملی شود، تغییر بزرگی برای سری خواهد بود، زیرا تمام نسخه های قبلی سوم شخص بودند. او همچنین ادعا می کند که زمانی که مایکروسافت مدیریت را بر عهده گرفت، بازگشت به عنصر اصلی ترس در اولویت قرار داشت.
زمانی که مایکروسافت این عنوان را به دست آورد، مهم ترین درخواست فیل اسپنسر بود. او در گفتگو با راد فرگوسن گفت: بیایید به عنصر ترس برگردیم.
صخره بلزینسکی
بلزینسکی در طول 20 سال تصدی خود در Epic Games، که در سال 2012 به پایان رسید، به عنوان طراح اصلی سه بازی اول Gears of War نیز خدمت کرد. او یک سال پس از انتشار Gears of War 3 و دو سال قبل از تصاحب مایکروسافت شرکت را ترک کرد.
حق چاپ این مجموعه در سال 2014 به مایکروسافت فروخته شد و استودیوی اختصاصی The Coalition مسئولیت ساخت نسخه های بعدی را بر عهده گرفت. علیرغم موفقیت این سری، بلزینسکی اخیراً به IGN گفت که اپیک گیمز پس از ترک تعدادی از کارمندان کلیدی، هیچ ایدهای از ادامهی Gears of War ندارد.