شرکت های بازی سازی و عملکرد کلی آنها از طریق عملکرد محصولاتشان در قفسه ها و واحدهای فروشگاهی ارزیابی می شود. کسبوکارها بسته میشوند یا خریداری میشوند و زیر چتر کسبوکارهای دیگر فعالیت میکنند. امروز نگاهی می اندازیم به مسائل مالی و مزایای مختلفی که شرکت هایی مانند Tencent و سایرین در بازار تجربه کرده اند. گزارش جدیدی از Newzoo بسیاری از آنها را پوشش می دهد، بنابراین در اینجا برخی از نکات برجسته آورده شده است.
البته شرکت ها با چالش های متفاوتی مواجه بودند. صنعت بازی های موبایلی نیز با رشد 12.5 درصدی درآمد تا پایان سال 2021 رشد قابل توجهی داشته است. اپل با افزایش 17.7 درصدی سومین شرکت برتر است. گوگل در جایگاه پنجم رشد تقریباً صعودی داشته است. صادقانه بگویم، بازی های موبایلی در سال گذشته عملکرد بهتری نسبت به کنسول ها داشتند که بسیار تکان دهنده است.
چه کسی می داند تا زمانی که این ادغام تصویب نشود چه اتفاقی خواهد افتاد؟ اگر آمار جدیدی از صنعت بازی دریافت کنیم، قطعا به شما اطلاع خواهیم داد.
گزارش جدید Newzoo صنعت بازی را با درآمد 121 میلیارد دلاری و منحصر به فرد بودن آن در میان سایر صنایع سرگرمی روشن می کند.
نمودار دیگری اعداد بسیار زیاد در صنعت بازی را نشان می دهد.این صنعت همراه با سایرین، مجموعاً 126 میلیارد دلار درآمد ایجاد کرد و خدمات مشترکی مانند Xbox Gamepas بخش قابل توجهی از صنعت را به خود اختصاص دادند. با توجه به روند صعودی کلی در صنعت بازی، ممکن است به نظر برسد که درآمد آن به زودی از 200 میلیارد دلار خواهد گذشت که به خودی خود رقم بسیار قابل توجهی است. البته، درآمد ترکیبی بین مایکروسافت و اکتیویژن ممکن است برای برخی از سازمانهایی که سعی در جلوگیری از ادغام آنها دارند، نگران کننده باشد.
از نظر درآمد، Tencent همچنان مدیر عامل شرکت است و رشد سالانه 9.9 درصدی را به بیش از 32 میلیارد دلار در پایان سال گذشته رساند. Tencent مالک شرکت هایی مانند Remedy، Riot Games و Platinum Games است. در سمت کنسول، مایکروسافت، چهارمین از نظر گردش مالی، پیشرفت خوبی دارد (+9.6٪). در مقایسه با رقبای خود، با توجه به پیشرفت جزئی نینتندو (+ 1.9 درصد) و سونی که در واقع بخشی از سود خود را از دست دادند، سرویس GamePass این بار نان آور اصلی مایکروسافت با کسب اشتراک و رشد سالانه خود بود.
تحریریه ICTNN شبکه خبری