سونی در مصاحبه ای با رویترز گفت که گروه جدید بازی ها شامل 10 عنوان یا بیشتر خواهد بود و تمامی ژانرها را پوشش می دهد.
اگرچه سونی کنسول های خود را در بازار چین به فروش می رساند، اما مردم این کشور همیشه بازی بر روی پلتفرم های موبایل را به کنسول ها ترجیح داده اند. سونی موفق به فروش بیش از 3.5 میلیون کنسول پلی استیشن 4 در چین شده است و جیم رایان، رئیس بخش سرگرمی سونی، اعتراف کرد که این شرکت بیش از 670 هزار کنسول پلی استیشن 5 را در بازار این کشور فروخته است.
ما می خواهیم گیمرها در سراسر جهان خلاقیت توسعه دهندگان چینی را بهتر درک کنند. من همیشه آرزو داشتم که کنسول های بازی به بخشی عادی از سرگرمی های روزانه مردم چین تبدیل شوند.
بائو بو، مدیر بخش ساخت بازی های چینی سونی، گفت: “مقیاس فاز سوم این برنامه از دو فاز قبلی فراتر خواهد رفت” و افزود که سونی برخی بازی ها را منتشر خواهد کرد و استودیو پلی استیشن پروژه های تعیین شده را تکمیل خواهد کرد. .
سونی در این برنامه برای هر بازی که در نظر می گیرد بیش از 140080 دلار سرمایه گذاری می کند و خود را به تیم های کوچک محدود نمی کند و تیم های بزرگ شامل ده ها مهندس را نیز در نظر می گیرد.
سونی اعلام کرد که قصد دارد بازیهای چینی را شناسایی کرده و با مایکروسافت برای ورود به این بازار رقابت کند.
ماه گذشته، رویترز گزارش داد که موفقیت Genshin Impact سونی، مایکروسافت را بر آن داشت تا تمام راههای جذب توسعهدهندگان چینی را با قراردادهای مجوز بزرگ کنار بگذارد.
پروژه قهرمان چین اولین دسته از بازی های خود را در سال های 2017 و 2019 عرضه کرد و از 17 عنوان پشتیبانی کرد که 7 تای آن منتشر شده است.
آقای اگوچی گفت که سونی قصد دارد فروش کنسول های پلی استیشن 5 را در مقایسه با فروش پلی استیشن 4 دو برابر کند و پروژه China Hero می تواند کلید این امر باشد.
این یادآور برنامه چند ساله سونی برای بازار چین است که در نهایت منجر به یک معامله انحصاری با بازی محبوب چینی Genshin Impact خارج از پروژه China Hero Project شد. این بازی که قبل از عرضه در سال 2019 چندان محبوب نبود، به یکی از پردرآمدترین بازی های جهان تبدیل شده است.
سونی به منظور تسریع در رشد برنامه های خود اعلام کرد که یک تیم تولید بازی در چین برای نظارت بر بازی های ساخته شده توسط توسعه دهندگان چینی تشکیل داده است. شعبه شانگهای Sony Interactive Entertainment که در سال 2014 تأسیس شد، اکنون بیش از 100 کارمند دارد.
تاتسو اگوچی، رئیس شعبه سونی انترتینمنت در شانگهای، گفت که موفقیت Genshin Impact باعث شده سونی به اهمیت بازیهای چینی پی ببرد و افزود که سونی بیش از هر زمان دیگری تمرکز منابع خود را در کشور افزایش میدهد. علاوه بر این، اشاره شده است که همکاری سونی با توسعه دهنده Genshin Impact، یعنی miHoYO، به خوبی پیش می رود.
سونی خاطرنشان کرد که این شرکت مسئولیت انتشار Lost Soul Aside و Convallaria را بر عهده خواهد داشت، دو بازی که در مراحل قبلی این برنامه ضبط شده اند.
این شرکت غول پیکر ژاپنی طی یک رویداد زنده از برنامه های خود رونمایی کرد و از بازگشت پروژه قهرمان چین خبر داد. پروژه ای که به دلیل همه گیری کووید-19 رها شده است.