کارگردان Dying Light: The Beast تایمون اسمکتالا در مورد بسته الحاقی صحبت می کند که به عنوانی مستقل تبدیل شد.
پروژه The Dying Light: The Beast شاید در ابتدا به عنوان یک DLC برنامه ریزی شده بود، اما به عنوانی مستقل تبدیل شد. کارگردان عنوان، تایمون اسمکتالا، به مجله Play گفت که این پروژه Techland را تشویق کرد تا دوباره روی سری Dying Light کار کند.
بازگرداندن شخصیت اصلی سریال، کایل کرین، برای یک ماجراجویی تقریبا 20 ساعته، پروژه رویایی کارگردان هنری آن، خانم Katarzyna Tamcka است. او میگوید که میخواهد روی پروژه تمرکز کند و تجربهای فراگیر ارائه دهد. برنامه این بود که این پروژه دومین بسته الحاقی عنوان Dying Light 2 باشد، اما به یک اثر مستقل تبدیل شد و این تصمیم آسان نبود.
اسمکتالا میگوید پس از حذف کریگ اسمیت، صداپیشه اصلی کایل کرین، همه بسیار ناراحت شدند. چون تلاش برای DLC بیشتر شده است. به گفته Smektala، در هفته دوم توسعه، تیم به سرعت متوجه شد که دامنه پروژه در حال بزرگتر و بزرگتر شدن است، تا جایی که برخی از اعضای تیم میگفتند: «این دیگر یک DLC نیست». خوشبختانه، Techland توانست آن را به چیزی بزرگتر تبدیل کند و کایل کرین به مجموعه بازگشت.
اکنون که Dying Light: The Beast در حال تبدیل شدن به یک ماجراجویی جذاب است، تیم در حال بازگشت به کار روی مجموعه است. اسمکتالا تایید می کند که ما تشویق شدیم دوباره روی سریال کار کنیم. کارگردان حتی اشاره کرد که بازیهای کوتاه احتمالاً بخشی از آینده صنعت خواهند بود و در آینده شاهد تیمهای توسعه کوچکتر و چرخههای توسعه کوتاهتر خواهیم بود.
Dying Light: The Beast در سال ۲۰۲۵ برای پلیاستیشن ۴، پلیاستیشن ۵، ایکسباکس وان، ایکسباکس سری X/S و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد.