استودیو Naughty Dog به طور رسمی در وب سایت خود اعلام کرد که روند ساخت بازی The Last of Us Online متوقف شده است.
Naughty Dog بیانیه زیر را در این مورد به اشتراک گذاشت:
ما می دانیم که بسیاری از شما منتظر اخباری درباره The Last of Us Online هستید. این آسان نیست که بگوییم: ما تصمیم بسیار دشواری را برای توقف روند توسعه بازی مذکور گرفته ایم.
می دانیم که این خبر باعث ناراحتی بسیاری از شما به خصوص جامعه بازیکنان The Last of Us Factions می شود که مدت هاست چند نفره را دنبال می کنند. ما در استودیو نیز از این مشکل بسیار ناراحت هستیم. در این مقاله دلایل لغو پروژه را توضیح خواهیم داد.
از زمان توسعه The Last of Us Part II، تیم چند نفره ما در مرحله پیش تولید این پروژه بوده و سعی در خلق اثری منحصر به فرد پر از پتانسیل دارد. با تثبیت و تسلط بر ایدههای پیرامون The Last of Us Online، دیدگاه تیم سازنده مشخص شد، گیمپلی بازی راضیکننده و صیقلی شد، و ما از مسیری که در پیش گرفت بسیار هیجانزده بودیم.
در راه «تولید کامل»، هدف بزرگ و بلندپروازانه ای که تعیین کرده بودیم، واضح تر شد. برای ارائه و پشتیبانی از The Last of Us Online، مجبور شدیم تمام منابع استودیو خود را برای سالها حتی پس از راهاندازی به آن اختصاص دهیم، که به شدت بر تولید بازیهای تکنفره آینده ما تأثیر میگذاشت. بنابراین ما دو راه پیش روی خود داشتیم: تبدیل شدن به یک استودیوی صرفاً متمرکز بر خدمات، یا استودیویی باشیم که همچنان روی عناوین تک نفره داستان محور تمرکز دارد. مسیری که ناتی داگ و ریشه های آن را مشخص می کند.
تشکر ویژه از همه توسعه دهندگان ما که روی پروژه کار کردند. درس هایی که از این پروژه آموختیم و هزینه فناوری های مرتبط در پروژه های دیگر نیز اعمال خواهد شد و برای مسیری که در آینده در پیش خواهیم گرفت مفید خواهد بود.
در Naughty Dog، ما بیش از یک بازی تکنفره «جدید» جاهطلبانه در دست ساخت داریم که بیصبرانه منتظر به اشتراک گذاشتن آنها با شما هستیم.
نظرت راجع به آن چیست؟