EA دو بازی آخر را از استودیوی Hazelight منتشر کرد ، او دو نفر را گرفت و داستان های تقسیم شده را از طریق EA Originals تقسیم کرد. این دو بازی برای EA موفقیت بزرگی بود.

بنیانگذار استودیوی Hazelight ، جوزف فارس ، با اظهارات پرشور خود در مورد بازی ها در صنعت بازی به خوبی شناخته شده بود و با طرفداران محبوبیت پیدا کرد. علیرغم شهرت منفی EA ، فارس همواره چشم انداز مثبتی در مورد رابطه بین استودیوهای هازلایت و ناشر آن داشته است. در مصاحبه اخیر با مجله Edge ، فارس اظهار نظر EA. وی در مقایسه با واکنشهای منفی که در ابتدای راه خود داشت ، گفت:
هنرهای الکترونیکی هرگز در توسعه بازی ها شرکت نکرده اند. منظورم صفر مطلق است.
فارس همواره با پرداخت های داخل برنامه مخالف بوده است ، در حالی که هنرهای الکترونیکی دائماً از این شیوه ها پشتیبانی می کنند. با این حال ، فارس می گوید که EA هرگز استودیوی Hazelight را برای استفاده از این روش ها سوق نداده است.

لازم به ذکر است که استودیوی Hazelight متعلق به EA نیست ، بنابراین اقتدار شرکت در استودیوهای Hazelight محدود به آنچه در قرارداد انتشار بین دو شرکت توافق شده است ، محدود می شود. استودیوهای اختصاصی مانند Bioware و DIC این مزیت را ندارند زیرا کاملاً متعلق به EA هستند. فارس ادامه داد:
من باید از هنرهای الکترونیکی قدردانی کنم تا از دیدگاه خود اعتقاد داشته و پشتیبانی کنند. آنها هرگز دخالت نمی کنند. بعضی اوقات احساس می کنم که وقتی اصلاً لیاقت آن را ندارند ، آنها بسیار بد رفتار می شوند. من نمی دانم که آنها با دیگران چگونه کار می کنند ، اما همه چیز با ما عالی است.
وی سپس توضیح داد که یک توسعه دهنده هنگام توافق با یک ویرایشگر باید دیدگاه واضح و محکمی داشته باشد ، زیرا ارائه یک محصول موفق در زمان مناسب می تواند منجر به دخالت بیشتر ناشر برای محافظت از سرمایه گذاری خود شود.
این که آیا EA یا نه سزاوار شهرت منفی خود است ، سوالی است که به نظر هر فرد بستگی دارد ، اما این شرکت در طول سال ها نتوانسته است در جامعه بازی عشق به دست آورد. فرهنگی که اسناد زیادی در مورد پروژه های قریب به اتفاق دارد. سطح بالای موانع مالی ، خرید ، سپس بسته شدن استودیوهای محبوب و گزارش های مربوط به دخالت شدید شرکت در استودیوهای خود ، همه باعث ایجاد تصویر منفی شرکت می شود.
Fars زیرخط دار:
ناشران گاهی اشتباه می کنند و تصمیمات احمقانه ای می گیرند ، مانند “ما باید این کار را برای پول بیشتر انجام دهیم”. به همین دلیل همیشه می گویم واضح است: ما در برنامه و نه Lotbax پرداخت نمی کنیم. درک این نکته که ما روی خلاقیت کار می کنیم بسیار مهم است. ما باید این صنعت را جابجا کنیم. ما نمی توانیم این مسخره ها را بدست آوریم ، و هرگز آن را در فندق نخواهیم داشت.