در پاسخ به توییت جف گرستمن در مورد بازیهایی که کنسول مایکروسافت را محدود میکنند، ایان مکلور اذعان کرد که دلیل این که خیلی زودتر در این نسل شنیده شد، تاخیر در کیتهای توسعهدهنده بود. تولید و عرضه کیت های توسعه سری S کاهش یافت و توسعه دهندگان نمی خواستند زمان بیشتری را صرف بهینه سازی کنند.
آنچه ایان مکلر امروز اعلام کرد از بسیاری جهات منطقی است زیرا توسعه دهندگان بیشتری نارضایتی خود را از Xbox Series S از Rocksteady ابراز می کنند، در مورد این کنسول نظر داده و آن را با سیب زمینی مقایسه می کنند! البته امتیاز متای منتشر شده بازی Gotham Knights و عملکرد فنی آن روی کنسول های دیگر نشان می دهد که کم کاری توسط خود استودیو انجام شده است.
به گفته وی، بسیاری از سازندگان به دنبال حذف این کنسول از پلتفرم های هدف هستند، اما قوانین مایکروسافت این اجازه را به آنها نمی دهد. ظاهرا سازندگان ساخت بازی برای سری X را به این کنسول ترجیح می دهند.